پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   47 فروشگاه سموم نباتی در ساری پایش شد/ معرفی دو واحد متخلف به تعزیرات
12 تیر 1400 , ساعت 9:27

۴۷ فروشگاه سموم نباتی در ساری پایش شد/ معرفی دو واحد متخلف به تعزیرات

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: سه ماه نخست امسال 47 فروشگاه عرضه سموم نباتی پایش و دو واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: سه ماه نخست امسال ۴۷ فروشگاه عرضه سموم نباتی پایش و دو واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، رضا پورفلاح با اشاره به نقش مدیریت صحیح مصرف کود شیمیایی و سم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی های زیست محیطی، گفت: برای پایش واحدهای فروش سموم نباتی،‌ سازمان صنعت و معدن و تجارت، شبکه بهداشت و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری در سه ماه نخست امسال از ۴۷ فروشگاه عرضه سموم نباتی در شهرستان ساری بازدید کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه در این شهرستان ۱۷۸ فروشگاه عرضه سموم نباتی وجود دارد، اظهار کرد: هدف از این پایش، عدم توزیع سموم غیرمجاز، حذفی، تاریخ گذشته، قاچاق و کنترل عدم گرانفروشی است که دو فروشنده متخلف به دلیل عدم نصب برچسب قیمت به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

این مسوول تصریح کرد: هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.

پورفلاح با اشاره به اینکه برای جلوگیری از ورود میوه قاچاق، مردم باید از خرید آن خودداری کنند، تاکید کرد: میوه‌های قاچاق از فاصله‌های بسیار دور به کشور وارد و برای حفظ و نگهداری آنها از سموم و نگه‌دارنده‌های شیمیایی بسیاری استفاده شده که از این نظر نیز برای سلامتی انسان بسیار خطرناک و آلوده هستند و ممکن است آفات قرنطینه‌ای مانند مگس میوه مدیترانه ای همراه با این واردات غیرمجاز وارد شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون، از هشت واحد فروشگاهی میوه و تره بار بازدید شد که به سه فروشنده تذکر شفاهی برای عدم فروش میوه های خارجی داده شد.

مطالب مرتبط

اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
آفت سرخرطومی حنایی خرما بعنوان یکی از مخرب ترین آفات و ازعوامل مهم تهدید کننده امنیت غذایی در سطح جهان می باشد ودر حال حاضر یکی از آفات قرنطینه ای در ایران به ...
پاجوش‌های نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان گراش به مقصد نرسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحای ۳۸ اصله پاجوش نخل آلوده به آفت ...
رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: اولین گزارش مشاهده آفت برگ خوار پاییزه در استان از شهرستان داراب دریافت شده است. مجتبی دهقان پور در نشست شورای کشاورزی استان با اشاره ...
No Thoughts on ۴۷ فروشگاه سموم نباتی در ساری پایش شد/ معرفی دو واحد متخلف به تعزیرات

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>