سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
»   مطالب, نشریه و دستورالعمل  »   دستورالعمل اجرایی مدیریت تلفیقی سپردار سفید توت در باغات كیوی
19 مرداد 1400 , ساعت 18:14

دستورالعمل اجرایی مدیریت تلفیقی سپردار سفید توت در باغات کیوی

دســـتورالعمـل اجرایی مدیریت تلفیقی سپردار سفید توت در باغات کیوی توســـط دفتر پیش آگاهی سازمـان حفـظ نباتـات بـا همکـاری محققین موســسه تحقیقات گیاهپزشـکی تهیه و تـدوین گردید.

شپشک سفید هلو یا سپردار توت در گذشته یکی از آفات مهم نهالستان های توت، هلو و تعداد معدودی از درختان میوه بوده که در سال های اخیر به عنوان مهمترین آفت کیوی در شمال کشور محسوب شده که در صورت عدم کنترل به موقع، منجر به خسارت اقتصادی می ­شود.

این حشره معمولاً روی تنه­ اصلی و سرشاخه ­های فرعی مستقر است و با تغذیه از شیره گیاهی به شدت باعث ضعف عمومی و در ادامه منجر به خشکیدگی کامل نهال­ های تازه کاشت و درختان جوان می­ شود. تراکم بالای آفت در نسل دوم به شدت به میوه حمله کرده و از بازار پسندی آن می­ کاهد و علاوه بر آن با توجه به اهمیت اقتصادی میوه های تولیدی میزبان، می تواند منجر به مرجوع شدن محموله های صادراتی گردد.

.

“دستورالعمل اجرایی مدیریت تلفیقی سپردار سفید توت در باغات کیوی” را از اینجا دریافت کنید:

مطالب مرتبط

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر رفع موانع همکاری های تحقیقاتی در زمینه ۲۸ پروژه مشترک بخش کشاورزی میان ایران و چین تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع ...
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران زمان مناسب مبارزه شیمیایی با آفت سپردار سفید توت را از 16 تا 30 اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ...
No Thoughts on دستورالعمل اجرایی مدیریت تلفیقی سپردار سفید توت در باغات کیوی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>