پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کرمان  »   همکاری سپاه و جهاد کشاورزی برای مقابله با آفت سرخرطومی حنایی در نخیلات عنبرآباد
10 شهریور 1400 , ساعت 16:54

همکاری سپاه و جهاد کشاورزی برای مقابله با آفت سرخرطومی حنایی در نخیلات عنبرآباد

با مشاهده شدن اولین مورد آفت خطرناک سوسک سرخرطومی حنایی در نخیلات شهرستان عنبرآباد، بسیج مهندسی کشاورزی و جهاد کشاورزی با برگزاری دوره آموزشی به‌ صورت مشترک برای مقابله و جلوگیری از شیوع بیشتر آفت همکاری می‌کنند.

سرهنگ حجت‌الله‌ پاداش مسئول بسیج اقشار سپاه ثارالله استان کرمان گفت: یکی از معضلات، بحث آفات کشاورزی در سراسر استان به ویژه در جنوب و شرق استان کرمان است و بحث خرما آفت سوسک سرخرطومی حنایی است که به درختان مردم در جنوب و شرق خسارت وارد می‌کند و باعث می‌شود به مرور زمان درختان نخل به صورت کامل از بین برود.

وی بیان داشت: به همین منظور با هماهنگی بسیج مهندسی کشاورزی و همچنین جهاد کشاورزی، به نمایندگی از تمام روستاهای شهرستان عنبراباد بالغ بر ۱۰۰ نفر از فرماندهان پایگاه‌ها و اعضای تاثیرگذار روستایی و کشاورزان در همایش امروز شرکت کردند.

پاداش گفت: در این جلسه توسط بسیج مهندسی کشاورزی و کارشناسان جهاد کشاورزی دوره توجیهی جهت آشنایی با این آفت برگزار شد تا به عنوان نمایندگان بسیج و جهاد کشاورزی در بین مردم حضور پیدا کنند و مردم را نسبت به آفت توجیح کنند و کمک شود که هر چه سریعتر جلوی این آفت گرفته شود.

طاهری مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد نیز گفت: شهرستان عنبرآباد بیش از هفت هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات دارد و مقام دوم در حوزه نخیلات در جنوب استان را دارد.

وی اظهار داشت: متاسفانه آفت سوسک سرخرطومی حنایی که قبلا فقط در شهرستان منوجان مشاهده شده بود در نخیلات شهرستان عنبرآباد هم مشاهده شده که سبب نگرانی کشاورزان منطقه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد گفت: باتوجه به اینکه سطح زیر کشت نخیلات در عنبرآباد بالا بود و امکان خسارت زیادی وجود داشت، طبق تفاهم‌نامه با همکاری بسیج مهندسین کشاورزی و جهاد کشاورزی شهرستان از ظرفیت بسیجیان و فرماندهان پایگاه‌ها برای مبارزه و ردیابی به کمک کشاورزان خواهند آمد.

طاهری گفت: همچنین سپاه در بحث مبارزه با آفت تجربه‌های بسیار خوبی دارد که امیدواریم امروز با برگزاری دوره آموزشی برای بسیجیان و نیروهای جهاد کشاورزی بتوانیم از خسارت بیشتر به کشاورزان جلوگیری کنیم و این آفت را کنترل کنیم.

همکاری سپاه و جهاد کشاورزی برای مبارزه با آفت در نخیلات عنبرآباد

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
آفت سرخرطومی حنایی خرما بعنوان یکی از مخرب ترین آفات و ازعوامل مهم تهدید کننده امنیت غذایی در سطح جهان می باشد ودر حال حاضر یکی از آفات قرنطینه ای در ایران به ...
پاجوش‌های نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان گراش به مقصد نرسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحای ۳۸ اصله پاجوش نخل آلوده به آفت ...
به همت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، "رویداد ملی فناورانه آفت سرخرطومی حنایی خرما" به مدت دو روز در روزهای 29 و 30 آذر ماه 1402 در جیرفت برگزار می گردد....
No Thoughts on همکاری سپاه و جهاد کشاورزی برای مقابله با آفت سرخرطومی حنایی در نخیلات عنبرآباد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>