جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, استان ها, گزارش های ویدئویی, گلستان  »   سموم کشاورزی بی اثر شدند، تعداد سمپاشی افزایش یافته
12 مهر 1400 , ساعت 20:25

سموم کشاورزی بی اثر شدند، تعداد سمپاشی افزایش یافته

برخی از کشاورزان استان گلستان می‌گویند سموم کشاورزی که در مزارع خود استفاده کرده اند، بی اثر بوده اند. آنها علت را بی کیفیتی سموم می‌دانند.

برخی از کشاورزان استان گلستان می‌گویند سموم کشاورزی که در مزارع خود استفاده کرده اند، بی اثر بوده اند. آنها علت را بی کیفیتی سموم می‌دانند.

.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان در این باره گفت: همه سموم تحت نظارت سازمان حفظ نباتات کنترل کیفی می‌شوند و اجازه توزیع به سموم فاقد کیفیت داده نمی شود.

محمدرضا عباسی گفت: خشکسالی باعث شده که آفات طغیان کنند، در سال‌های گذشته اگر سه نوبت سم پاشی می‌شد، امسال قطعاً ۵ نوبت سم پاشی لازم است.

وی افزود: همانند مصرف دارو، زمان، میزان و نحوه استفاده از سموم هم در اثربخشی آنها موثر است. اگر سم، در زمان مناسب و به میزان لازم استفاده نشود، موثر نخواهد بود.

عباسی تاکید کرد: برای سم پاشی باید به سیکل زندگی آفت توجه شود. حشره کش های تخم کش پس از تخم ریزی آفت تاثیر می کنند و فقط روی تخم ها موثرند و روی لاروها موثر نیستند و برای مرحله لاروی، حشره کش لاروکش باید به کار رود.

.

مطالب مرتبط

آفت کش ها نه تنها برای حشرات مضر کشنده هستند، بلکه ممکن است به مهم ترین گرده افشان های طبیعت نیز آسیب برسانند. خوشبختانه، یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک درمان ...
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد استنشاق گروهی از حشره کش‌ها به نام پیرتروئید‌ها می‌تواند خطر ابتلا به اختلالات رشد عصبی را افزایش دهد. این مواد به طور خاص می‌توانند عامل ایجاد اوتیسم ...
پژوهشگران دریافتند که حشره‌کش‌ها باعث ایجاد صدمه در مغز زنبورهای عسل می‌شوند. این یافته باعث نگرانی محققان شده است، چراکه احتمال دارد بر توانایی زنبورهای عسل در گرده‌افشانی و جهت‌یابی تأثیر بگذارد....
محمد مهدی برومندی، معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به روسای سازمان های جهاد کشاورزی استان ها با اشاره به ممنوعیت واردات فلفل ایران به روسیه به ...
No Thoughts on سموم کشاورزی بی اثر شدند، تعداد سمپاشی افزایش یافته

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>