جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   وضعیت مطلوب کنترل مگس میوه در مازندران
29 شهریور 1400 , ساعت 9:40

وضعیت مطلوب کنترل مگس میوه در مازندران

مدیر مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات گفت: در حال حاضر کنترل مگس میوه در استان مازندران در وضعیت خوبی قرار دارد و این روند باید ادامه داشته باشد.

مدیر مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات گفت: در حال حاضر کنترل مگس میوه در استان مازندران در وضعیت خوبی قرار دارد و این روند باید ادامه داشته باشد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سعید معین مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور در رزمایش پدافند غیرعامل با محوریت مگس میوه با بیان اینکه آفت مگس میوه برای اولین بار در استان مازندران در سال ۶۲ گزارش شد و بعد از آن در سال ۸۵ افزایش شدید این آفت را داشتیم، گفت: در آن زمان شهرستان‌های آمل، بابل، قائمشهر، نور و محمودآباد جزء شهرستان‌هایی بودند که شیوع این آفت گسترش یافت.

وی ادامه داد: بعد از سال ۸۶ یکی از وظایف اصلی و کلیدی سازمان جهاد کشاورزی مازندران کنترل، مبارزه و جلوگیری از خسارت آفت مگس میوه بود.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار کرد: مگس میوه می‌تواند به طور میانگین ۳۰۰ تخم گذاری داشته باشد و بیشتر در باغاتی با ارتفاع ۳۰۰ تا ۱۲۰۰ متری از سطح دریا شیوع پیدا می‌کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه آفت مگس میوه در استان مازندران چهار نسل گزارش شده است، افزود: تعداد نسل این آفت تابع شرایط آب و هوایی و دماست و معمولا هر ۲۵ تا ۵۰ روز یک نسل ایجاد می‌کند.

معین بیان کرد: سال ۹۸ بازدیدهای میدانی که از باغات در استان مازندران داشتیم در هر تله‌های فرمونی در فاصله پنج تا هشت روز بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ مگس شکار شده بود و امسال یک تا دو عدد شکار شد و نشان دهنده این است کارهای علمی و فنی و همکاری باغداران برای مبارزه با آفت مگس میوه به خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کنترل مگس میوه در استان مازندران در وضعیت خوبی قرار دارد و این روند باید ادامه داشته باشد .

مطالب مرتبط

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: ۵۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو آلوده به آفت شته روسی در شمال استان نیاز به سمپاشی دارد که ۴۰ ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی شرایط را برای افزایش جمعیت جوندگان مضر، مساعد دانست و از کشاورزان خواست تا اقدامات لازم را مطابق با توصیه کارشناسان انجام دهند....
مدیریت حفظ نباتات استان اردبیل، شرایط را برای افزایش جمعیت جوندگان مضر، مساعد دانسته و از کشاورزان خواست تا اقدامات لازم را مطابق با توصیه کارشناسان، انجام دهند. مدیریت حفظ ...
معاون وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات كشور در بر راه اندازی آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی در استان اردبیل تاکید کرد. حسین رنجبر اقدم در سفر به ...
No Thoughts on وضعیت مطلوب کنترل مگس میوه در مازندران

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>