پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   احتمال ممنوعیت واردات میوه و سبزیجات از ایران به روسیه
7 آبان 1400 , ساعت 17:23

احتمال ممنوعیت واردات میوه و سبزیجات از ایران به روسیه

سرویس فدرال نظارت بر دامپزشکی و بهداشت گیاهی روسیه اعلام کرد که ممکن است واردات سبزیجات و میوه‌ها از ایران را ممنوع کند.

سرویس فدرال نظارت بر دامپزشکی و بهداشت گیاهی روسیه اعلام کرد که ممکن است واردات سبزیجات و میوه‌ها از ایران را ممنوع کند.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس فدرال نظارت بر دامپزشکی و بهداشت گیاهی روسیه پس از گفتگو با سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ممکن است واردات سبزیجات و میوه‌هایی از ایران را که در محموله‌های آن آفات قرنطینه ای اوراسیا (EAEU) یافت می‌شود، ممنوع کند.

این سازمان از آفات قرنطینه ای که اغلب در میوه ها و سبزیجات وارداتی از ایران شناسایی می شوند، ابراز نگرانی کرده است. به طور خاص این سرویس، تریپس غربی گل، پروانه سرشاخه خوار هلو و پوسیدگی قهوه‌ای را در فلفل، کاهو، بادمجان، هلو، گیلاس، گلابی، سیب، گل کلم، آلو و شلیل شناسایی کرده است.

در این گزارش آمده است که در صورت مشاهده چنین تخلفاتی در آینده، مجبور خواهد شد برای واردات آن دسته از کالاهای تحت نظارت که در آن آفات قرنطینه ای شناسایی شده اند، از ایران به خاک فدراسیون روسیه محدودیت های موقتی اعمال کند.

سرویس فدرال نظارت بر دامپزشکی و بهداشت گیاهی روسیه با اشاره به ارسال اطلاعیه‌های مربوط به تمامی موارد تخلف، گفت: از طرف ایرانی انتظار دارد اقداماتی را برای جلوگیری از تحویل بیشتر محصولات آلوده انجام دهد. این سرویس همچنین منتظر اطلاعات همکاران ایرانی خود درباره بررسی های انجام شده برای کشف دلایل این حادثه است.

در این گفتگو، طرفین امکان یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی دو کشور در زمینه قرنطینه گیاهی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. علاوه بر این، سرویس فدرال نظارت بر دامپزشکی و بهداشت گیاهی روسیه موضوع صادرات غلات به ایران را مطرح کرد و اعلام کرد که روسیه علاقه مند به افزایش محموله غلات به این کشور است. برای رعایت الزامات ایران، طرف روسی فهرست به روز شده محصولات قرنطینه ای برای ایران و قوانین واردات محصولات غلات را درخواست کرد. این سرویس همچنین خواستار اطلاع رسانی سریع در صورت تغییر در الزامات شد.

در این مذاکرات همچنین پیش نویس توافقنامه همکاری در زمینه مدیریت ایمن آفت کش ها و مواد شیمیایی کشاورزی پیشنهاد شده توسط سرویس فدرال نظارت بر دامپزشکی و بهداشت گیاهی روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مطالب مرتبط

اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
آفت سرخرطومی حنایی خرما بعنوان یکی از مخرب ترین آفات و ازعوامل مهم تهدید کننده امنیت غذایی در سطح جهان می باشد ودر حال حاضر یکی از آفات قرنطینه ای در ایران به ...
پاجوش‌های نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان گراش به مقصد نرسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحای ۳۸ اصله پاجوش نخل آلوده به آفت ...
رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: اولین گزارش مشاهده آفت برگ خوار پاییزه در استان از شهرستان داراب دریافت شده است. مجتبی دهقان پور در نشست شورای کشاورزی استان با اشاره ...
No Thoughts on احتمال ممنوعیت واردات میوه و سبزیجات از ایران به روسیه

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>