پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران, گزارش های ویدئویی  »   کمبود آفت‌کش و علف‌کش برای فصل زراعی آینده + فیلم
30 مهر 1400 , ساعت 13:23

کمبود آفت‌کش و علف‌کش برای فصل زراعی آینده + فیلم

رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود ایران: در فصل زراعی آینده با کمبود آفت‌کش و علف‌کش مواجه هستیم که علت آن تحریم داخلی است.

رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود ایران گفت: در فصل زراعی آینده با کمبود آفت‌کش و علف‌کش مواجه هستیم که علت آن تحریم داخلی است.

سید مهدی حسینی افزود: این مشکل ناشی از عملکرد سازمان حفظ نباتات در زیر سوال بردن واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی است و در حالی که این سازمان سامانه رصد ندارد و از این بابت، اشتباه آماری دارند و به نوعی به هم ریختگی در این سازمان وجود دارد برای جبران آن همه شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی را به ارائه نکردن آمار متهم می‌کند.

وی گفت: سازمان حفظ نباتات به عنوان یک دادگاه و بازجوی کامل عمل می‌کند و تاکنون ۵۰ تا ۶۰ شرکت تولیدی و وارداتی در عرصه کود و نهاده‌ها را زیر سوال برده است ضمن اینکه با جابجایی مسئولیت‌ها در سازمان حفظ نباتات، این امر بیشتر خود را نشان می‌دهد.

حسینی در عین حال گفت: ما آماده تامین آفت کش‌ها، کود و بذر هستیم و هیچ خواسته‌ای هم از دولت نداریم فقط چوب لای چرخ ما نگذارند.

رئیس انجمن وارد کنندگان سم و کود ایران همچنین افزایش قیمت‌ها را چالشی برای کشاورزان به منظور تهیه نهاد‌های بذر، کود و آفت کش‌ها بیان کرد.
حسینی گفت: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در واردات این نهاده‌ها، هزینه کشاورز ۷ برابر افزایش یافته و این در حالی است که کشور‌هایی مانند هند و چین نیز قیمت نهاده‌های سم و کود را ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش داده‌اند.

وی افزود: قیمت حمل افزایش چهار برابری داشته و دولت نیز حقوق گمرکی را با ارز نیمایی محاسبه می‌کند که موجب شده کشاورز ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌ی بیشتری، علاوه بر افزایش قیمت ۷ برابری نهاده‌ها با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت کند.

.

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در جلسه شورای مدیران حفظ نباتات کشور گفت: دبیرخانه روتردام باید در سازمان ایجاد شود و مصوبات و سایر امور و همکاری در چهارچوب کنوانسیون روتردام به جد ...
مدیرکل دفتر آفت‌کش‌های سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در دو ماهه اخیر در حوزه آفت‌کش‌های آماده مصرف، تعداد ۱۴۲ مجوز با وزنی حدود هزار و ۸۷ تن و در ماده موثره تکنیکال هم ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آزاد شدن صادرات آفت کش ها خبر داد. دکتر شاهپور علایی مقدم رییس سازمان حفظ نباتات کشور در دیدار با اعضای انجمن تولید کنندگان ...
No Thoughts on کمبود آفت‌کش و علف‌کش برای فصل زراعی آینده + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>