پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   نشست قرنطینه گیاهی بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و كشور ازبكستان + عکس
22 آبان 1400 , ساعت 11:48

نشست قرنطینه گیاهی بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و کشور ازبکستان + عکس

هیاتی از کشور ازبکستان بامعاون ومدیران ارشد سازمان حفظ نباتات دیدار و گفتگو کردند.

هیاتی از کشور ازبکستان بامعاون ومدیران ارشد سازمان حفظ نباتات دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفظ نباتات، در نشستی با حضور معاون قرنطینه گیاهی و مدیران ارشد سازمان حفظ نباتات و هیاتی از حفظ نباتات کشور ازبکستان در خصوص مسائل مرتبط با قرنطینه گیاهی در محل سالن غدیر سازمان حفظ نباتات به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار مهدی قائمیان معاون قرنطینه و رئیس هیات مذاکره کننده به سابقه طولانی ارتباط دو کشور ایران و ازبکستان به خصوص در بحث واردات و صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد و برضرورت ادامه این همکاری ها تاکید کرد.

قائمیان با تاکید بر اهمیت بهداشت محصولات کشاورزی، اظهارداشت: سازمان حفظ نباتات بعنوان حافظ امنیت و سلامت غذایی به سلامت محصولات کشاورزی اهمیت فراوانی قائل است و تمام محصولات کشاورزی صادراتی کشورمان باید داره گواهی سلامت و بهداشت باشند و این امر در ۱۰ پست قرنطینه محقق شده است.

رییس هیات ازبکستان نیز ضمن قدردانی از مهمان ‌نوازی طرف ایرانی، با تاکید بر همکاری برای تبادل محصولات کشاورزی بین دو کشور، خواستار تداوم این همکاری ها شد .

در ادامه ضمن معرفی سیستم صدور گواهی بهداشت گیاهی توسط مدیران سازمان، طرفین در خصوص صادرات و واردات محصولات کشاورزی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در پایان هیات مهمان از آزمایشگاه قرنطینه گیاهی سازمان حفظ نباتات بازدید نموده و با تجهیزات و روش های شناسایی احتمال آفات و بیماری های گیاهی و قرنطینه ای در محموله های صادراتی و وارداتی ایران آشنا شدند.

.

مطالب مرتبط

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور خبر داد: زمان صدور مجوز قرنطینه ۲ تا ۴۸ ساعت است . مهدی قائمیان، معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ ...
No Thoughts on نشست قرنطینه گیاهی بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و کشور ازبکستان + عکس

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>