پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   توسعه همكاری های ایران و روسیه در زمینه حفظ نباتات
3 آذر 1400 , ساعت 18:45

توسعه همکاری های ایران و روسیه در زمینه حفظ نباتات

نشست وبیناری حفظ نباتات دو کشور ایران و روسیه با حضور معاون قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور، مدیر کل دفتر قرنطینه و نماینده امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی در سالن سپهر سازمان برگزار شد.

نشست وبیناری حفظ نباتات دو کشور ایران و روسیه با حضور معاون قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور، مدیر کل دفتر قرنطینه و نماینده امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی در سالن سپهر این سازمان برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات، در این دیدار که از طریق وبینار برگزار شد مهندس قائمیان معاون قرنطینه سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه صادرات و واردات محصولات کشاورزی بین دو کشور ایران و روسیه سابقه طولانی دارد و غالب صادرات روسیه مربوط به محصولات کشاورزی علی الخصوص غلات است. اظهار داشت : رعایت شرایط کشور مقصد از مهمترین ارکان صادرات است و طبق قوانین بین المللی طرفین باید سلامت محصولات کشاورزی را تضمین کنند..

قائمیان با بیان اینکه امنیت غذایی برای دو کشور مهم است افزود: با دقت در این زمینه همکاری های متقابل بیش از پیش خواهد شد.

معاون قرنطینه حفظ نباتات کشور روسیه ضمن قدردانی از اقدامات سازمان حفظ نباتات جمهوری اسلامی ایران در نظارت بر سلامت محصولات صادراتی، بر همکاری برای تبادل محصولات کشاورزی بین دو کشور تاکید کرد و خواستار تداوم این همکاری ها شد.

در این نشست ضمن تاکید بر ظرفیت‌های بالای دو کشور در توسعه روابط در حوزه کشاورزی مطرح و اهمیت همکاری سازمان‌های قرنطینه دو کشور به منظور تعمیق همکاری‌های کشاورزی ، مقرر گردید جهت بررسی روند صادرات و واردات محصولات کشاورزی و تسهیل این امر، اینگونه نشست ها به صورت منظم و مداوم برگزار شود.

مطالب مرتبط

رئیس مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی با اعلام اینکه روش تولید برنج سالم ایرانی بدون استفاده از آفت کش های شیمیایی در همه استان های شمالی کشور توسعه می یابد، از تعمیم این روش ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری میان سازمان‌های انرژی اتمی ایران و حفظ نباتات کشور و موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی با هدف تحقق اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور منطبق با سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران و ...
جلسه شورای راهبردی تحقیقات سلامت محصولات کشاورزی با هدف احصاء اولویت های تحقیقاتی در حوزه سلامت محصولات کشاورزی با حضور رئیس، معاونین و مدیران سازمان حفظ نباتات کشور، معاون پژوهشی و فناوری سازمان ...
No Thoughts on توسعه همکاری های ایران و روسیه در زمینه حفظ نباتات

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>