جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان شرقی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   ارزیابی نتایج اقدامات کنترل تلفیقی آفت چوبخوار کاپنودیس در جلفا
21 آذر 1400 , ساعت 10:47

ارزیابی نتایج اقدامات کنترل تلفیقی آفت چوبخوار کاپنودیس در جلفا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از برگزاری جلسه ارزیابی نتایج اقدامات کنترل تلفیقی آفت چوبخوار کاپنودیس با حضور مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت تعاونی دشت گردیان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از برگزاری جلسه ارزیابی نتایج اقدامات کنترل تلفیقی آفت چوبخوار کاپنودیس با حضور مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت تعاونی دشت گردیان خبر داد.

رضا عباسی در آغاز جلسه با اشاره به لزوم مبارزه با کرم چوبخوار کاپنودیس گفت: به دلیل سطح زیر کشت زیاد زردآلو در این شهرستان و بویژه در دشت گردیان، نوبرانه بودن میوه و اهمیت اقتصادی آن برای بهره برداران شهرستان جلفا، بایستی همه باغداران نسبت به کنترل آن اقدام جدی نمایند.

وی در ادامه با بیان اقدامات لازم در خصوص کنترل آفت مذکور در طی دو سال گذشته گفت: از جمله اقدامات انجام شده در طی دو سال گذشته می توان به برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویجی و پایش مراحل زیستی آفت در کل فصل زراعی و بازدید از باغات آلوده و نصب بنر دستورالعمل کنترل آفت کاپنودیس در میادین شهرستان اشاره کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان در این جلسه اهمیت کنترل آفت چوبخوار کاپنودیس را بدلیل تنوع میزبانی یادآور شد و افزود: بایستی این آفت را بدلیل کمبود منابع آبی در آینده و به تبع آن افزایش خسارت تحت کنترل دراورد.

مهندس محمود کیا ادامه داد: در صورت بروز تنش در تغذیه و آبیاری باغات، درختان مورد خسارت آفات چوبخوار قرار می گیرند بنابراین باغداران بایستی نسبت به عملیات بهبود باغات ازجمله تغذیه مناسب و افزایش مقاومت درختان اقدام نمایند و همچنین از پایه های مقاوم به آفات چوبخوار استفاده نمایند.

در این جلسه هریک از اعضای حاضر در جلسه ، راهکارها و پیشنهادات خود را برای بهبود کنترل آفت مذکور ارائه نموده و در پایان در راستای کنترل آفت چوبخوار کاپنودیس، مقرر گردید کلاسهای آموزشی دوره ای با هماهنگی شرکت تعاونی توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی برگزار گردد و نیز اکیپی متشکل از کارشناسان آب و خاک استان در خصوص ارایه دستورالعمل آبیاری و همچنین لزوم زهکشی تشکیل گردیده و اقدامات لازم در باغات مبذول گردد.

.

مطالب مرتبط

رییس جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: آلوده شدن سطح سه هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای باعث خسارت ۸۰ درصدی به باغات شده است. به ...
سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت مخلوط دلیل تداوم نسل آفت مگس مدیترانه ای می‌شود. سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره وضعیت آفت ...
سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران به لزوم مديريت و كنترل آفت پسيل گلابی تاکید کرد. به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، فرید بیگی با بیان ...
کارشناسان به باغداران توصیه کرده اند پیش از ریختن محصول کف باغ مبارزه با مگس مدیترانه‌ای را آغاز کنند. با گسترش فعالیت آفت مخرب مگس مدیترانه‌ای کارشناسان به باغداران توصیه ...
No Thoughts on ارزیابی نتایج اقدامات کنترل تلفیقی آفت چوبخوار کاپنودیس در جلفا

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>