پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, ایران, گزارش های ویدئویی, مازندران  »   ماجرای برگشت خوردن کیوی از کشورهای همسایه چیست؟ + فیلم
24 آذر 1400 , ساعت 11:54

ماجرای برگشت خوردن کیوی از کشورهای همسایه چیست؟ + فیلم

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کیوی مازندران عاری از هرگونه سم بوده و تاکنون در صادرات این محصول مشکلی نداشتیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کیوی مازندران عاری از هرگونه سم بوده و تاکنون در صادرات این محصول مشکلی نداشتیم.

عبدالرحمن زاغی با بیان اینکه آفت سپردار سفید توت تنها آفت مهمی است که کیوی را تهدید می کند، گفت: این محصول یکی از سالم‌ترین محصولات کشاورزی مازندران است.

او افزود: کیوی کاران برای نابود کردن این آفت از روش مبارزه غیر شیمیایی مانند پاک کردن تنه و شاخه اصلی درختان با اسکاچ یا روغن‌های معدنی استفاده می‌کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: این روغن که در پاییز یا زمستان و در صورت آلوده بودن شدید درختان کیوی استفاده می‌شود جز سموم نیست و نوعی ماده معدنی قابل تجزیه است که آثار آن در باقی مانده میوه یا درخت برجای نمی‌ماند.

زاغی گفت: اکر درختان کیوی در فصل رشد نیاز به مبارزه شیمیایی داشته باشند فقط در اردیبهشت ماه سم پاشی می‌شوند که با توجه به فاصله ۵ ماهه تا زمان برداشت، هیچ سمی هنگام مصرف در میوه باقی نمی‌ماند.

او افزود: با ۱۰۰ درصد اطمینان اعلام می‌کنم محصول کیوی مازندران سالم و عاری از سموم و آفت کش‌ها است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: ۳۰۰ کانتیتر کیوی مازندران یک ماه گذشته فقط از نوشهر به کشور‌های حوزه خلیج فارس، هندوستان، روسیه و ازبکستان صادر شد و هیچ محموله‌ای نیز برگشت نخورد.

زاغی در خصوص برگشت خوردن کیوی‌های ایرانی از هندوستان هم گفت: هورمون داوینچی برای ماندگاری بیشتر کیوی در برخی باغات استان‌های همسایه استفاده می‌شود که قابلیت ماندگاری میوه را بالا می‌برد.

او افزود: برخی کیوی کاران، چون فکر می‌کنند میوه‌ها بعد از خروج از سردخانه و بعد از مدتی کیفیت خود را از دست می‌دهند به همین دلیل از این هورمون استفاده می‌کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: این هورمون در ایران ثبت نشده است و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

زاغی افزود: این هورمون در مازندران استفاده نمی‌شود.

.

مطالب مرتبط

اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
آفت سرخرطومی حنایی خرما بعنوان یکی از مخرب ترین آفات و ازعوامل مهم تهدید کننده امنیت غذایی در سطح جهان می باشد ودر حال حاضر یکی از آفات قرنطینه ای در ایران به ...
پاجوش‌های نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان گراش به مقصد نرسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحای ۳۸ اصله پاجوش نخل آلوده به آفت ...
رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: اولین گزارش مشاهده آفت برگ خوار پاییزه در استان از شهرستان داراب دریافت شده است. مجتبی دهقان پور در نشست شورای کشاورزی استان با اشاره ...
No Thoughts on ماجرای برگشت خوردن کیوی از کشورهای همسایه چیست؟ + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>