جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, ایران, گزارش های ویدئویی, یزد  »   فلفل‌ های رنگی، پشت دیوار بلند صادرات / خسارت سنگین توقف صادرات فلفل به روسیه به گلخانه داران یزدی و اصفهانی + فیلم
24 آذر 1400 , ساعت 8:11

فلفل‌ های رنگی، پشت دیوار بلند صادرات / خسارت سنگین توقف صادرات فلفل به روسیه به گلخانه داران یزدی و اصفهانی + فیلم

با توقف صادرات فلفل رنگی به روسیه، کشاورزان یزدی با مشکلات فراوانی مواجه شده اند.

با توقف صادرات فلفل رنگی به روسیه، کشاورزان یزدی با مشکلات فراوانی مواجه شده اند.

هشتم آذرماه بود که روسیه واردات فلفل رنگی ایران را به دلیل داشتن باقیمانده سموم کشاورزی متوقف کرد.

این مساله مشکلات فراوانی برای کشاورزان یزدی و دیگر استان‌های تولیدکننده محصولات گلخانه‌ای به دنبال شده و محصولات آنان در انبار‌ها مانده است.

آنگونه که کشاورزان می‌گویند قیمت هر کیلو فلفل رنگی که تا قبل از این برای صادرات ۴۵ هزار تومان بود هم اکنون به حدود ۱۰ هزار تومان رسیده است.

با این حال مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان تأکید می‌کند که نظارت‌ها برای تولید محصولات کشاورزی همواره ادامه یافته تا محصولاتی سالم و متناسب با استاندارد‌های جهانی تولید شود.

فتاحی افزود که آموزش‌های لازم نیز به صورت دوره‌ای به کشاورزان داده می‌شود.

مدیر زراعت و باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد نیز از استان‌های اصفهان و یزد به عنوان بیشترین تولیدکننده فلفل رنگی در کشور یاد می‌کند.

شیخ علیشاهی می‌گوید: تنها در یزد از مجموع ۲ هزار هکتار گلخانه‌های استان، ۲۰۰ هکتار زیر کشت فلفل است که به طور متوسط از هر هکتار ۱۴۰ تن فلفل برداشت می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: کشاورزان یزدی با وضعیت کنونی روزانه بالغ بر سه میلیارد تومان متضرر می‌شوند.

.

.

تلاش سفارت ایران در روسیه برای رفع مشکل گلخانه داران یزدی

رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان یزد: در حال رایزنی برای رسیدن به سازوکار مشترک صادرات فلفل رنگی استان یزد و سایر استان‌های کشور هستیم.

بهرامی با حضور در استودیو خبر ۲۰ شبکه یزد درباره مشکل صادرات فلفل رنگی استان گفت: این موضوع از چند ماه پیش آغاز شده و فقط متعلق به استان یزد نیست بلکه گلخانه داران سراسر کشور با این مشکل روبرو شده اند.

وی افزود: برای رفع این مشکل به یک سازوکار مشترک در دو محور استفاده ایمن از سموم و همگرایی درباره نحوه صدور گواهی‌های بهداشتی نیاز است.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه گفت : وزارتخانه از طریق سفارت ایران در روسیه در حال پیگیری و رایزنی است. همچنین تاکنون سه جلسه مجازی از سوی سازمان غذا و دارو و نباتات جهاد کشاورزی با طرف روسی انجام شده است تا ان شاء الله شاهد رفع این مشکل در آینده‌ای نزدیک باشیم.

.

مطالب مرتبط

طرح ملی پایش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی نیشابور، با موفقیت انجام شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: با توجه به دستور‌های ابلاغی سازمان غذا و دارو و اهمیت ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: شرکت‌های واردات و تولید سموم به بهانه ورود سم، مدیریت باغ‌های کشور را در دست گرفته اند و نقش دستگاه های حاکمیتی کم‌رنگ شده است....
No Thoughts on فلفل‌ های رنگی، پشت دیوار بلند صادرات / خسارت سنگین توقف صادرات فلفل به روسیه به گلخانه داران یزدی و اصفهانی + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>