پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   شورای حفظ نباتات باید احیا شود + فیلم
29 آذر 1400 , ساعت 19:15

شورای حفظ نباتات باید احیا شود + فیلم

سرپرست سازمان حفظ نباتات در دیدار با رییس و اعضای هیات مدیره انجمن وارد کنندگان سم و کود اظهار داشت: کسانی که شرایط تحریم ظالمانه علیه کشور، به کمک اقتصاد، تولید، صادرات و نیازهای وارداتی می آیند اقدام بسیار بزرگی انجام می دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات، دکتر علائی مقدم در دیدار با رییس و اعضای هیات مدیره انجمن وارد کنندگان سم و کود اظهار داشت: امنیت غذایی مقدمه ای بر امنیت دفاعی کشور است و این امر زمانی بدست می آید که از سرمایه ها دفاع کرد.

وی بر حمایت از انجمن واردکنندگان سم و کود تاکید نمود و افزود: برای دور زدن تحریم باید امروز از سرمایه گذاری ها حمایت کرد و باید کاری کنیم که تولید کننده احساس امنیت کند .کسانی که شرایط تحریم ظالمانه علیه کشور، به کمک اقتصاد، تولید، صادرات و نیازهای وارداتی می آیند اقدام بسیار بزرگی انجام می دهند.

وی با اشاره به اهمیت سازمان حفظ نباتات از گذشته تا کنون گفت : این سازمان مدتی است که از اقتدار و اهمیتش کاسته شده و امیدوارم هر چه سریعتر به جایگاه واقعیش برگردد و برای حصول به این امر با مراکز علمی و پژوهشی همچون مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی که مکمل اینجاست ارتباط قوی و مستمر ایجاد می کنیم تا از این طریق ظرفیت سازی کنیم.

علائی مقدم در خصوص احیا گری در این سازمان گفت: باید قانون حفظ نباتات را بروز رسانی کنیم چرا که این قانون در سال ۱۳۴۶ تدوین شده و نیازمند اصلاح و تغییر مطابق با استانداردهای روز است.

سرپرست سازمان حفظ نباتات در ادامه بیان کرد: موضوع مهم دیگری که نیازمند احیاست برگزاری جلسات شورای حفظ نباتات است که مصوبات آن همانند مصوبات هیات وزیران است.

علائی مقدم گفت : تشکیل کمیته فنی سازمان است که با تشکیل آن موضوعات مرتبط در آنجا مطرح و با همفکری، چاره اندیشی می شود.

وی با تاکید بر جایگاه و نقش مهم مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای ظرفیت سازی در قانون اقدام کنیم با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این امر ورود می کنیم تا بهترین بهره را برای خدمت به زارعین ، باغداران و بهره برداران بدست آوریم.

وی ادامه داد: سازمان حفظ نباتات در روان سازی ،حذف بروکراسی اداری زائد به این مجموعه کمک خواهد کرد .

علائی مقدم افزود: سازمان حفظ نباتات بجای دخالت به نظارت راهبری و هدایت خواهد پرداخت.

گفتنی است در ابتدای این نشست آقای حسینی یزدی رئیس هیات مدیره انجمن وارد کنندگان سم و کود ضمن خیر مقدم به به دکتر علائی مقدم و آرزوی توفیق برای ایشان، گزارشی از وضعیت شرکت های وارد کننده سموم ارائه داد و با طرح مسائل و مشکلات، از سکاندار سازمان حفظ نباتات کمک خواست.

.

مطالب مرتبط

دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
مجوز واردات برخی آفت کش ها به کشور صادرشد. با موافقت رییس سازمان حفظ نباتات کشور وارد کنندگان سموم کشاورزی اجازه یافتند برخی آفت کش های ثبت شده کم خطر ...
رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود با بیان اینکه سموم وارداتی کشور از سلامت و استاندارد لازم برخوردار است، گفت: بخش عمده سموم آماده مصرف نسل جدید از کشورهای اروپایی همچون آلمان، انگلستان، ...
جلسه هم اندیشی با تولید کنندگان و وارد کنندگان سموم دفع آفات نباتی از تاریخ 9 لغایت 11 ابان از ساعت 9-11 در محل سالن شهید نظریان سازمان حفظ نباتات برگزار می گردد....
No Thoughts on شورای حفظ نباتات باید احیا شود + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>