جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   قانون حفظ نباتات نیازمند بازنگری است
29 آذر 1400 , ساعت 19:41

قانون حفظ نباتات نیازمند بازنگری است

علایی مقدم با بیان اینکه قانون حفظ نباتات نیازمند بروز رسانی است تصریح کرد: قوانین حفظ نباتات در سال 1346 تدوین شده اند، یعنی 54 سال . و آیین نامه های نیز متناسب با نیاز روز نیست چرا که شیوه رصد ،مراقبت، پایش و مقابله با آفات همگی تغییر کرده اند .

در نشستی صمیمانه هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان سموم با سرپرست سازمان حفظ نباتات دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حفظ نباتات، علایی مقدم با بیان اینکه این سازمان وظایف و ماموریت های حاکمیتی دارد اظهار داشت: این سازمان نقش بسیار اساسی در سلامت محصول و سلامت جامعه دارد . در واقع سازمان حفظ نباتات طبیب بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه تنوع اقلیمی در کشورمان بسیار زیاد است گفت: با توجه به تنوع اقلیمی در کشور تنوع عوامل خسارت زای گیاهی از جمله آفات و بیماری هم زیاد باشد و در پیشگیری از ظهور و طغیان این عوامل این سازمان را می توان ، گلوگاه بخش کشاورزی در امنیت غذایی و توسعه پایدار کشور دانست.

سرپرست سازمان حفظ نباتات ضمن تاکید بر بومی سازی تولید، بیان کرد : بخش های خصوصی بعنوان بازوان توانمند این سازمان هستند و ما با تسهیل سازی و روان سازی در تولید سموم به شرکت ها کمک خواهیم کرد.

علایی مقدم به تحریم های ظالمانه اشاره کرد و گفت : اقدامات شرکت های تولیدی در واقع کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی است .

وی با تاکید بر تعاملات بیشتر سازمان حفظ نباتات با تولید کنندگان سموم افزود: می بایست کیفیت و کمیت تعاملات بیشتر کرده تا بتوانیم با همدلی و همفکری مشکلات را حل کنیم زیرا ما به خرد جمعی بسیار اعتقاد داریم .

علایی مقدم با بیان اینکه قانون حفظ نباتات نیازمند بروز رسانی است تصریح کرد: قوانین حفظ نباتات در سال ۱۳۴۶ تدوین شده اند، یعنی ۵۴ سال . و آیین نامه های نیز متناسب با نیاز روز نیست چرا که شیوه رصد ،مراقبت، پایش و مقابله با آفات همگی تغییر کرده اند .در کشورهای دیگر ماهیت آفات و مقابله با آن ماهیت تولید ،سموم و … تغییر کرده بنابر این ما نیز باید متناسب با امروز قوانین و آیین نامه هایمان را بروز رسانی کنیم .

سرپرست سازمان حفظ نباتات در بخش دیگری از سخنانش گفت: سرانه مصرف سموم در کشور بالاست ولی میزان مصرف در کشور پایین است دلیل این امر این است که اولا کشاورز و باغدار باید بداند که چه زمانی باید از سموم استفاده کند تا ناچار به استفاده چند باره سموم نشود و دلیل دیگر استفاده از سموم تقلبی است.

وی با بیان مشکلات سموم پر خطر اظهار داشت : در تلاش هستیم تا سموم پر خطر حذف و سموم کم خطر افزایش یابند.

لازم به ذکر است : در ابتدای این دیدار آقای گیل آبادی ضمن خیر مقدم به دکتر علایی مقدم بعنوان سکاندار این سازمان مهم نکاتی را مطرح کرد .

مسعود گیل آبادی با طرح موضوعات مرتبط با شرکت های تولید کننده سموم از آقای علایی مقدم برای رسیدن به تولید مطلوب سموم درخواست کمک کرد.

رئیس و عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان سموم با بیان اینکه از سال ۹۷ شرکت های تولید کننده سموم با چالش های فراوانی روبه رو شده اند افزود: امیدواریم با مدیدریت و تعامل با این مجموعه بخش عمده ای از مشکلات مان حل شود.

در ادامه این دیدار هر یک از اعضای هیات مدیره به طرح موضوعات و چالش هایی که مجموعه تولیدکنندگان سموم با آن روبرو هستند پرداختند.

.

مطالب مرتبط

دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آزاد شدن صادرات آفت کش ها خبر داد. دکتر شاهپور علایی مقدم رییس سازمان حفظ نباتات کشور در دیدار با اعضای انجمن تولید کنندگان ...
رئیس انجمن تولید کنندگان سموم کشاورزی گفت: سه سال پیش شرکت بایر آلمان از ایران رفت اما امروز سموم کشاورزی با کیفیت تری نسبت به آنها تولید می کنیم. به ...
جلسه هم اندیشی با تولید کنندگان و وارد کنندگان سموم دفع آفات نباتی از تاریخ 9 لغایت 11 ابان از ساعت 9-11 در محل سالن شهید نظریان سازمان حفظ نباتات برگزار می گردد....
No Thoughts on قانون حفظ نباتات نیازمند بازنگری است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>