جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   بایر آلمان از کشور رفت اما سموم کشاورزی با کیفیت تر تولید می کنیم
14 دی 1400 , ساعت 20:05

بایر آلمان از کشور رفت اما سموم کشاورزی با کیفیت تر تولید می کنیم

رئیس انجمن تولید کنندگان سموم کشاورزی گفت: سه سال پیش شرکت بایر آلمان از ایران رفت اما امروز سموم کشاورزی با کیفیت تری نسبت به آنها تولید می کنیم.

رئیس انجمن تولید کنندگان سموم کشاورزی گفت: سه سال پیش شرکت بایر آلمان از ایران رفت اما امروز سموم کشاورزی با کیفیت تری نسبت به آنها تولید می کنیم.

به گزارش فارس، گیل آبادی امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی افزود: تولید سموم کشاورزی کشور امروز به ظرفیت بسیار خوبی رسیده و بیش از ۷۵ درصد نیاز بخش کشاورزی به این نهاده در داخل تولید می شود.

 وی ادامه داد: سه سال پیش شرکت بایر آلمان از ایران خداحافظی کرد اما امروز تولید کنندگان داخلی سموم بسیار با کیفیت تر از آنها تولید می کنند.

وی در پاسخ به کسانی که اخیرا بی کیفیت بودن سموم داخلی را عامل برگشت خوردن محصولات صادراتی گفته بودند، افزود: ۱۰۵ شرکت تولید کننده سموم کشاورزی وجود دارد که تا ۲۵۰ هزار تن ظرفیت تولید سم دارند در حالی که نیاز بخش کشاورزی سالانه ۴۰ هزار تن است.

گیل آبادی سموم تولیدی داخلی را هم بسیار با کیفیت معرفی کرد که حتی تلاش شده تولید و واردات سموم پرخطر به حداقل برسد.

به گفته این مسئول تنها ۲ درصد سموم مصرفی در بخش کشاورزی پرخطر هستند که پیشنهاد داده شده با تعرفه گذاری، واردات آنها به حداقل برسد.

وی چند پیشنهاد درباره #سموم_کشاورزی داشت: نخست اینکه سموم آماده مصرف وارد نشود بلکه ماده موثره آنها وارد شده و در کشور فرموله شود البته بخش زیادی از سموم در داخل فرموله می شوند. دوم با تعرفه گذاری جلوی واردات سموم پرخطر گرفته شود که اخیرا هم ۲۰ قلم از فهرست واردات حذف شده است. سوم؛ مجوز صادرات سم به تولید کنندگان داده شود تا حداقل بتوانند از ظرفیت بازارهای اطراف استفاده کنند.

هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی امروز در بوستان گفت وگو واقع در اتوبان چمران تهران افتتاح شد و تا سه روز دیگر دایر خواهد بود. زمان بازدید از نمایشگاه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ است.

مطالب مرتبط

دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آزاد شدن صادرات آفت کش ها خبر داد. دکتر شاهپور علایی مقدم رییس سازمان حفظ نباتات کشور در دیدار با اعضای انجمن تولید کنندگان ...
در نشستی صمیمانه هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان سموم با سرپرست سازمان حفظ نباتات دیدار و گفتگو کردند.به گزارش روابط عمومی سازمان حفظ نباتات، علایی مقدم با بیان اینکه این سازمان وظایف و ماموریت ...
جلسه هم اندیشی با تولید کنندگان و وارد کنندگان سموم دفع آفات نباتی از تاریخ 9 لغایت 11 ابان از ساعت 9-11 در محل سالن شهید نظریان سازمان حفظ نباتات برگزار می گردد....
No Thoughts on بایر آلمان از کشور رفت اما سموم کشاورزی با کیفیت تر تولید می کنیم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>