جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, استان ها, گزارش های ویدئویی, یزد  »   بررسی نحوه ایجاد مراکز کنترل کیفیت مجتمع های گلخانه‌ای یزد + فیلم
15 دی 1400 , ساعت 19:19

بررسی نحوه ایجاد مراکز کنترل کیفیت مجتمع های گلخانه‌ای یزد + فیلم

جمعی از مسئولان جهاد کشاورزی با حضور در مجتمع‌های گلخانه‌ای به صورت میدانی نحوه اجرای ایجاد و احیای مراکز کنترل کیفیت این مجتمع‌ها را بررسی کردند.

این طرح در جهت ارتقای سلامت و بهداشت تولیدات گلخانه‌ای اجرا می‌شود.

طرح ایجاد مراکز کنترل کیفیت تمامی تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات گلخانه‌ای را موظف می‌کند قبل از صادرات محصولات خود، مجوز کنترل کیفیت اخذ کنند.

رییس جهاد کشاورزی استان یزد گفت: هم اکنون ۳ هزار واحد گلخانه‌ای فعال در استان داریم که طبق این طرح باید از مرکز کنترل کیفیت برخوردار باشند، اما تلاش خواهیم کرد تا سه ماه آینده تمامی گلخانه‌های بزرگ و مجموعه‌های صادراتی استان مجهز به بخش کنترل کیفیت شوند و مراکز کوچکتر نیز در قالب مراکز بزرگتر قرار گیرند.

وکیلی افزود: تولید مطابق استاندارد‌های کشور‌های هدف از طریق پایش میزان و نوع مصرف سم و کود در گلخانه‌ها مهمترین هدف از ایجاد مراکز کنترل کیفیت است.

وی ادامه داد: استان یزد با داشتن ۲۰۲۰ هکتار سطح زیر کشت و تولید ۵۷۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای جایگاه دوم کشور را در این زمینه داراست.

وکیلی با تاکید بر اینکه تمامی تولیدات این استان در زمینه گلخانه‌ای به خارج از کشور صادر می‌شود افزود: کشور‌های روسیه و حوزه قفقاز و کشور‌های حوزه خلیج فارس و افغانستان و عراق مهمترین کشور‌های وارد کننده محصولات گلخانه‌ای استان یزد هستند.

.

مطالب مرتبط

No Thoughts on بررسی نحوه ایجاد مراکز کنترل کیفیت مجتمع های گلخانه‌ای یزد + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>