رفع ممنوعیت واردات فلفل دلمه ای و سیب ایران به روسیه تا یک ماه آینده + فیلم

فلفل دلمه ای

چاپ

رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به جلسات برگزار شده پیش بینی می‌کنیم تا یک ماه آینده، ممنوعیت صادرات دو محصول فلفل دلمه و سیب به روسیه برطرف شود.

شاهپور علایی مقدم در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی در خصوص رفع ممنوعیت واردات به روسیه گفت: حدود ۲۰روز پیش هیات ایرانی سفری به روسیه داشت و مقرر شد بعد از تعطیلات سال نوی میلادی روسیه بازدیدی از بسترهای تولید کشور ما داشته باشند.

وی گفت: ظهر امروز هم در جلسه ای وبیناری که با سرویس فدرال حمایت از مصرف کنندگان روسیه و سازمان حفظ نباتات این کشور در سطح کارشناسان برگزار کردیم اطلاعات بستر‌های تولید محصولات سبزی وصیفی در اختیار طرف روسی قرار داده شد و توافق بر این شد که در اولین فرصت از تولیدکنندگان، گلخانه ها و سمومی که در کشور برای تولید محصولات صیفی و عمدتا در گلخانه ها استفاده می شود، بازدیدی داشته باشند.

وی ادامه داد: این هیات اعلام آمادگی کرد که پس از بازدید از بسترهای تولید کلیه ممنوعیت هایی که به دلیل تغییر شرایط قرنطینه ای و پروتکلی در این کشور ایجاد شده بود را بردارد.

وی همچنین به انعقاد دو تفاهم نامه با روسیه اشاره کرد و گفت: متن تفاهمنامه های مدیریت و نحوه استفاده از آفتکش ها و تبادل اطلاعات قرنطینه ای میان ایران و روسیه امروز نهایی شد. با سفر رییس جمهور به روسیه و دیدار با پوتین و همچنین با امضای دو وزیر کشاورزی ایران و روسیه این تفاهمنامه ها نهایی خواهد شد.

وی تصریح کرد:هیچ مشکلی برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای دیگر وجود ندارد و حتی نسبت به ماه گذشته حدود ۱۲ هزارتن افزایش صادرات هم داریم.

علایی مقدم در ادامه گفت: برای واردات دو محصول سیب و فلفل به روسیه ممنوعیت داریم که این دو ممنوعیت بعد از بازدید از سردخانه ها و گلخانه ها برداشته خواهد شد. بازدید تا ۱۰ روز آینده حتما انجام می شود و پس از آن تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: به نظر می رسد تا یک ماه آینده ممنوعیت صادرات به روسیه رفع شود.

.