پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   رفع ممنوعیت واردات فلفل دلمه ای و سیب ایران به روسیه تا یک ماه آینده + فیلم
28 دی 1400 , ساعت 18:18

رفع ممنوعیت واردات فلفل دلمه ای و سیب ایران به روسیه تا یک ماه آینده + فیلم

رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به جلسات برگزار شده پیش بینی می‌کنیم تا یک ماه آینده، ممنوعیت صادرات دو محصول فلفل دلمه و سیب به روسیه برطرف شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به جلسات برگزار شده پیش بینی می‌کنیم تا یک ماه آینده، ممنوعیت صادرات دو محصول فلفل دلمه و سیب به روسیه برطرف شود.

شاهپور علایی مقدم در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی در خصوص رفع ممنوعیت واردات به روسیه گفت: حدود ۲۰روز پیش هیات ایرانی سفری به روسیه داشت و مقرر شد بعد از تعطیلات سال نوی میلادی روسیه بازدیدی از بسترهای تولید کشور ما داشته باشند.

وی گفت: ظهر امروز هم در جلسه ای وبیناری که با سرویس فدرال حمایت از مصرف کنندگان روسیه و سازمان حفظ نباتات این کشور در سطح کارشناسان برگزار کردیم اطلاعات بستر‌های تولید محصولات سبزی وصیفی در اختیار طرف روسی قرار داده شد و توافق بر این شد که در اولین فرصت از تولیدکنندگان، گلخانه ها و سمومی که در کشور برای تولید محصولات صیفی و عمدتا در گلخانه ها استفاده می شود، بازدیدی داشته باشند.

وی ادامه داد: این هیات اعلام آمادگی کرد که پس از بازدید از بسترهای تولید کلیه ممنوعیت هایی که به دلیل تغییر شرایط قرنطینه ای و پروتکلی در این کشور ایجاد شده بود را بردارد.

وی همچنین به انعقاد دو تفاهم نامه با روسیه اشاره کرد و گفت: متن تفاهمنامه های مدیریت و نحوه استفاده از آفتکش ها و تبادل اطلاعات قرنطینه ای میان ایران و روسیه امروز نهایی شد. با سفر رییس جمهور به روسیه و دیدار با پوتین و همچنین با امضای دو وزیر کشاورزی ایران و روسیه این تفاهمنامه ها نهایی خواهد شد.

وی تصریح کرد:هیچ مشکلی برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای دیگر وجود ندارد و حتی نسبت به ماه گذشته حدود ۱۲ هزارتن افزایش صادرات هم داریم.

علایی مقدم در ادامه گفت: برای واردات دو محصول سیب و فلفل به روسیه ممنوعیت داریم که این دو ممنوعیت بعد از بازدید از سردخانه ها و گلخانه ها برداشته خواهد شد. بازدید تا ۱۰ روز آینده حتما انجام می شود و پس از آن تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: به نظر می رسد تا یک ماه آینده ممنوعیت صادرات به روسیه رفع شود.

.

مطالب مرتبط

طرح ملی پایش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی نیشابور، با موفقیت انجام شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: با توجه به دستور‌های ابلاغی سازمان غذا و دارو و اهمیت ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: شرکت‌های واردات و تولید سموم به بهانه ورود سم، مدیریت باغ‌های کشور را در دست گرفته اند و نقش دستگاه های حاکمیتی کم‌رنگ شده است....
No Thoughts on رفع ممنوعیت واردات فلفل دلمه ای و سیب ایران به روسیه تا یک ماه آینده + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>