پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران, گزارش های تصویری  »   انتصاب رئیس جدید موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور + عکس
2 بهمن 1400 , ساعت 17:57

انتصاب رئیس جدید موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور + عکس

جلسه تودیع و معارفه رئیس قبلی و جدید موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور در کتابخانه موزه تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی این موسسه برگزار شد.

در این جلسه از زحمات دکتر حسین جعفری رئیس قبلی موسسه تقدیر و دکتر حسین رنجبر اقدم عضو هیات علمی بخش حشره شناسی به عنوان رئیس جدید موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور معرفی شد.

دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این مراسم چابک سازی موسسه گیاه پزشکی در پاسخ به چالش‌های مطرح روز از جمله آفات و سموم،  احصای مسائل اولویت دار بخش کشاورزی در ارتباط کاری با معاونت های اجرایی وزارتخانه را از جمله انتظارات خود از مدیریت جدید موسسه گیاهپزشکی برشمرد.

وی با بیان این مطلب که موسسه تحقیقات گیاه پزشکی در خط مقدم مبارزه با آفات و بیماری ها است خاطرنشان ساخت: در شرایط تغییر اقلیم و پدیده های نوظهور و بر هم خوردن تعادل اکوسیستم، نقش این موسسه در حفاظت از تولیدات استراتژیک گیاهی بسیار مهم است.

وی ارتقای سلامت جامعه را دغدغه ای مهم برای مردم دانست و افزود : نظارت بر سموم از نظر مصرف، کیفیت و سلامت؛ همچنین روش های بیولوژیکی برای کاهش استفاده از سموم، مبارزه با علف های هرز به نحوی که کمترین ضرر را برای محیط زیست داشته باشد و بهره‌وری اقتصادی برای زارعان به دنبال داشته باشد از دیگر انتظارات از موسسه تحقیقات گیاهپزشکی است.

وی با بیان این مطلب که اگروتروریسم موضوعی بسیار جدی است بیان داشت:  لازم است این موسسه در آفات و بیماری های قرنطینه ای سخت گیری خاصی داشته باشد چرا که این آفات  و بیماری ها می تواند اعتبار کشور را در سطح بین‌المللی خدشه دار کند.

دکتر حسین رنجبر اقدم رئیس جدید موسسه، برنامه کاری خود را در مسیر اجرای وظایف حاکمیتی و غیرحاکمیتی که منتج به افزایش ضریب امنیت غذایی و کاهش ریسک  سلامت مواد غذایی در جامعه می گردد خواند و گفت: موسسه گیاه پزشکی در ادامه راه باید نقش خود را در مسیر اثراتی که دانش در افزایش ثروت در بخش کشاورزی خواهد داشت به خوبی ایفا نمایند.

وی به اهمیت نقش و مخاطرات سموم و کنترل بیولوژیک در حوزه گیاه پزشکی اشاره کرد و توجه به این مقوله را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود در آینده فعالیت‌های موسسه گیاه پزشکی خواند.

.

.

.

مطالب مرتبط

رئیس مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی با اعلام اینکه روش تولید برنج سالم ایرانی بدون استفاده از آفت کش های شیمیایی در همه استان های شمالی کشور توسعه می یابد، از تعمیم این روش ...
با اجرای تفاهم نامه آموزشی ترویجی ارتقای توانمندی‌های زنان روستایی، زمینه مشارکت زنان روستایی در تولید و کاربرد زنبور تریکوگراما برای کنترل کرم ساقه خوار برنج فراهم گردید. به دنبال ...
در دیدار مشترک خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی با نماینده منطقه‌ای فائو، بر معرفی نماینده دائم فائو در تهران برای پیشبرد اهداف کشاورزی تاکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ...
رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند گفت: سه رقم جدید چغندر مقاوم به ریزومانیا، پوسیدگی ریشه و نماتد معرفی و به‌زودی وارد بازار می‌شود. داریوش طالقانی رئیس موسسه ...
No Thoughts on انتصاب رئیس جدید موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور + عکس

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>