جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران, داخلی, رویداد ها, همایش ها و کنفرانس ها  »   پذیرش مقاله برای بیست و چهارمین کنگره گیاهپزشکی ایران تا پایان اسفند 1400
25 بهمن 1400 , ساعت 10:53

پذیرش مقاله برای بیست و چهارمین کنگره گیاهپزشکی ایران تا پایان اسفند ۱۴۰۰

بیست و چهارمین کنگره گیاهپزشکی ایران از 12 تا 15 شهریور ماه 1401 در موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور واقع در تهران برگزار خواهد شد.

بیست و چهارمین کنگره گیاهپزشکی ایران از ۱۲ تا ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ در موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور واقع در تهران برگزار خواهد شد.

مهلت ارسال چکیده مقالات تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ تعیین شده است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال خلاصه مقالات خود می توانند به وبسایت کنگره به نشانی اینترنتی http://24ippc.areeo.ac.ir مراجعه نمایند.

ریاست کنگره بیست و چهارم برعهده دکتر احمد خیری بوده و دکتر علیرضا صبور و دکتر حسین جعفری به ترتیب به عنوان دبیران علمی و اجرایی کنگره تعیین شده اند.

برخی محورهای کنگره عبارتند از:

گیاهپزشکی گیاهان زراعی و باغی

گیاهپزشکی درختان جنگلی

مشکلات گیاهپزشکی دانه های روغنی

گیاهپزشکی، سلامت جامعه و محبط زیست

مدیریت مصرف آفتکشها در اکوسیستم های کشاورزی

کنترل بیولوژیک آفات، بیمارگرهای گیاهی و علفهای هرز

مدیریت تلفیقی آفات و بیمارگرهای گیاهی در محصولات گلخانه ای

مشکلات گیاهپزشکی و گیاهپزشکان کشور در تحقیق و اجرا

آفات، بیماریها و علفهای هرز قرنطینه ای و نوظهور در کشور

تغییر اقلیم و گیاهپزشکی

بیوسیستماتیک و تنوع زیستی در گیاهپزشکی

در کنگره بیست و چهارم به فارغ التحصیلان یا دانشجویان دکتری برگزیده و دارای مقالات ارزشمند در دو رشته حشره شناسی کشاورزی و بیماری شناسی گیاهی “جایزه دکتر آزمایش فرد و مرحوم دکتر اسماعیلی” اهدا خواهد شد.

در این کنگره مراسم بزرگداشت دکتر کرامت الله ایزدپناه برگزار و همچنین جایزه و بورس تحصیلی دکتر ایزدپناه رونمایی و اهدا خواهد شد. قرار است بورس تحصیلی دکتر ایزدپناه به تعدادی از دانشجویان برتر کارشناسی ارشد و دکترا در رشته بیماری شناسی گیاهی که دارای پژوهش های کاربردی موثر یا انتشارات علمی معتبر بوده اند اهدا گردد.

کنگره گیاه پزشکی از بزرگترین رویدادهای علمی و نیز از قدیمی ترین و نخستین کنگره های علمی کشاورزی کشور است که از عمر برگزاری آن بیش از نیم قرن می گذرد.

دوره قبلی کنگره در تابستان ۱۳۹۷ در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار گردید. کنگره بیست و چهارم که قرار بود در شهریور ۱۳۹۹ برگزار گردد و به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کووید۱۹ به تابستان سال ۱۴۰۰ منتقل گردیده بود مجددا به تعویق افتاد و با هدف برگزاری کنگره بصورت حضوری به شهریور ۱۴۰۱ موکول گردید.

گفتنی است، برگزاری دومین کنگره بیماری شناسی گیاهی ایران در بهمن ۱۴۰۰ نیز با تصمیم برگزارکنندگان منتفی و این کنگره در بیست و چهارمین کنگره گیاهپزشکی ادغام گردید.

مطالب مرتبط

مراسم اختتاميه بیست و چهارمین کنگره گیاه ‌پزشکی ایران و دومین کنگره بیماری شناسی گیاهی بعد از ظهر روز سه شنبه 15 شهریورماه سال جاری با حضور دكتر جعفری معاون پژوهش و فن­اوری ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی برای آفت‌کش‌ها به صورت پایلوت در سه استان کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علایی‌مقدم امروز در ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور پیش‌بینی کرد: در سال جاری صادرات محصولات با منشأ گیاهی ۲۵ درصد افزایش یابد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، شاپور علائی‌مقدم رئیس سازمان ...
مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران و دومین کنگره بیماری شناسی گیاهی روز شنبه ۱۲ شهریورماه با حضور دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج ...
No Thoughts on پذیرش مقاله برای بیست و چهارمین کنگره گیاهپزشکی ایران تا پایان اسفند ۱۴۰۰

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>