صادرات فلفل ایران به روسیه آزاد شد

گلخانه فلفل دلمه ای

چاپ

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد که با پیگیری های انجام شده، مشکل صادرات فلفل به روسیه که مدتی به خاطر برخی مشکلات فنی ممنوع شده بود رفع و صادرات این محصول از شنبه هفته آینده از سرگرفته خواهد شد.

به گزارش ایرنا جلالی افزود: با پیگیری های سفارت ایران در مسکو و وزارتخانه های خارجه و جهاد کشاورزی هفته گذشته هیاتی نظارتی از روسیه وارد ایران شدند و از مراکز مختلف تولیدی در ما در کشور بازدید و گزارش مثبت خود را ارائه و امروز

پنجشنبه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان روسیه موسوم به «روسپاتربنادزور» اعلام کرد که از روز شنبه ۱۴ اسفند وردات فلفل از جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون روسیه آزاد خواهد بود.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته کشاورزان فلفل کار ما در به این خاطر خسارت دیدند اظهار امیدواری کرد با باز شدن این بازار بخشی از خسارت هایشان جبران شود.

جلالی تصریح کرد: متعاقب پیگیری های به عمل آمده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و اعزام هیات متخصصین سرویس فدرال نظارت بر حفظ حقوق مصرف کنندگان و رفاه بشر روسیه (روس پاتربنادزور) به ایران و بازدید از گلخانه ها و آزمایشگاه های مربوطه، امروز ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ روس این نهاد دروسی طی نامه ای رسما اعلام کرد که ممنوعیت واردات فلفل تازه از ایران به روسیه از تاریخ ۵ مارس ۲۰۲۲ برابر با ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ رفع شده است.

سفیر کشورمان یادآور شد تعدادی از شرکت های تجاری که در مکاتبات روس پاتربنادزور رسما تخلف آنها اعلام شد کماکان امکان صادرات فلفل به روسیه را نخواهند داشت.

.