جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   جهان  »   ایجاد صندوق حمایت از بیماری شناسان گیاهی / حمایت انجمن بین الملی بیماری شناسی گیاهی از دانشمندان اوکراینی که از کشور خود آواره شده اند
18 اردیبهشت 1401 , ساعت 11:21

ایجاد صندوق حمایت از بیماری شناسان گیاهی / حمایت انجمن بین الملی بیماری شناسی گیاهی از دانشمندان اوکراینی که از کشور خود آواره شده اند

درگیری های ملی و منطقه ای در سراسر جهان بسیاری از گیاه پزشکان و بیماری شناسان گیاهی را در گذشته و حال آواره کرده و مشکلات مالی برای آنها ایجاد کرده و زندگی و معیشت آنها را تهدید می کند.

در ماه مارس ۲۰۲۲، انجمن بین المللی بیماری شناسی گیاهی صندوق “کمک مالی تاب آوری برای بیماری شناسان گیاهی” را ایجاد کرد. هدف این صندوق حمایت از افراد در شرایط اضطراری یا پناهندگی، به ویژه حمایت از بیماری شناسان گیاهی است.

در حال حاضر نیاز فوری، حمایت از بیماری شناسان گیاهی است که از اوکراین به لهستان پناهنده شده اند.

ایده کمک مالی تاب آوری ISPP در خلال گفتگوی رئیس انجمن بیماری شناسی گیاهی لهستان (PPS) و مشاور انجمن بین المللی بیماری شناسی گیاهی(ISPP) مطرح شد که بر اساس آن همکارانی که به همراه فرزندان خود وارد لهستان می شوند برایشان محل اقامت و حمایت معیشتی به مبلغ ۱۰۰۰ دلار در ماه فراهم گردد.

کمیسیونی زیر نظر انجمن بیماری شناسی گیاهی لهستان تشکیل شده تا درخواست های ارایه شده را بررسی و اقدامات لازم را به انجام برساند.

در حال حاضر سه دانشمند گیاهپزشک اوکراینی (عکس فوق) مراحل پذیرش شان طی شده و همکاری با موسسات تحقیقاتی و دانشگاه های لهستان را شروع کرده اند. فرزندان این زنان دانشمند هم در مهد کودک های دارای مربی اوکراینی در لهستان پذیرش شده اند.

مدیر اجرایی ISPP همچنین با جامعه بیماری شناسان گیاهی اوکراین ارتباط برقرار کرده و در حال جمع آوری اطلاعات در مورد مشکلات عمده بیماریهای گیاهی در اوکراین و راه اندازی مجدد انجمن بیماری شناسی گیاهی اوکراین برای ارتباط دادن بیش از ۲۰۰ بیماری شناس گیاهی اوکراینی است.

همچنین هدف ISPP جمع‌آوری اطلاعات در مورد پروژه‌های مشترک فعلی و گذشته با بیماری ‌شناسان گیاهی اوکراینی (یا دانشجویان فارغ ‌التحصیل در رشته بیماری ‌شناسی گیاهی) است تا فرصت‌های بیشتر برای پشتیبانی یا ایجاد ارتباط را شناسایی کند.

مطالب مرتبط

انجمن بین المللی بیماری شناسی گیاهی فراخوانی برای نامزدی افراد برای دریافت جایزه معتبر یاکوب اریکسون منتشر نمود. جایزه یاکوب اریکسون در سال 1923 به افتخار پروفسور یاکوب اریکسون قارچ ...
No Thoughts on ایجاد صندوق حمایت از بیماری شناسان گیاهی / حمایت انجمن بین الملی بیماری شناسی گیاهی از دانشمندان اوکراینی که از کشور خود آواره شده اند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>