پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, ایران, قزوین, گزارش های تصویری  »   برگزاری نشست ارزیابی وضعیت خسارت آفات انگور و رفع موانع صادرات کشمش در قزوین / احداث آزمایشگاه‌های مرجع کشاورزی برای استان‌های کشور در دستور کار است + عکس
7 مرداد 1401 , ساعت 19:30

برگزاری نشست ارزیابی وضعیت خسارت آفات انگور و رفع موانع صادرات کشمش در قزوین / احداث آزمایشگاه‌های مرجع کشاورزی برای استان‌های کشور در دستور کار است + عکس

نشست ارزیابی وضعیت خسارت آفت خوشه خوار انگور و بررسی باقیمانده سموم روی این محصول و موانع موجود در صادرات کشمش روز جمعه با حضور قایم مقام وزیر جهاد کشاورزی در قزوین برگزار شد.

نشست ارزیابی وضعیت خسارت آفت خوشه خوار انگور و بررسی باقیمانده سموم روی این محصول و موانع موجود در صادرات کشمش روز جمعه با حضور قایم مقام وزیر جهاد کشاورزی در قزوین برگزار شد.

در این نشست که عصر امروز جمعه در سالن جلسات باغستان برگزار شد، محمدرضا درگاهی قایم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس، ذبیح الله اعظمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، مرتضی امیدبخش معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور، اکبر آهنگران مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت زای سازمان حفظ نباتات کشور، رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران ستادی استان و جهاد کشاورزی تاکستان و‌بهره‌برداران فعال حوزه باغی حضور داشتند‌.

محمد رضا درگاهی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس در نشست ارزیابی آفات محصول انگور تاکستان و رفع موانع صادراتی کشمش گفت: احداث آزمایشگاه‌های مرجع کشاورزی در استان‌های کشور با هدف ارتقای سلامت و افزایش صادرات در دستور کار است.

♦ احداث آزمایشگاه‌های مرجع کشاورزی در هر استانی لازم است و باید یکبار برای همیشه مراکز استان‌ها را به این آزمایشگاه‌ها مجهز کرد.

♦ مجلس شورای اسلامی باید یک طرح با فوریت مناسب در این راستا تنظیم کند و برای آن تحقق آن در بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبارات لازم در نظر بگیرد.

♦ اگر آزمایشگاه مرجع در استان وجود نداشته باشد، کشاورزان برای آزمایش نمونه محصولات کشاورزی باید هزینه بالایی پرداخت کنند و طولانی شدن روند این اقدامات دست و پای تولیدکننده را می‌گیرد.

♦ لازم است تسهیلات با بهره بسیار پایین برای راه اندازی آزمایشگاه‌های مرجع درنظر بگیرید تا سرمایه گذار برای ورود به این عرصه جذب شود.

گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه طرح تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با عملکرد سازمان حفظ نباتات کشور را به تصویب رساندند که یکی از موارد مطرح در این طرح عدم ایجاد و تجهیز آزمایشگاههای مرجع و عدم انجام آزمایش های باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی بود.

.

مطالب مرتبط

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با انجام تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات موافقت کردند. نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ ...
سامانه جامع پایش عوامل خسارت‌زای گیاهی به عنوان یکی از برنامه های پدافند غیرعامل سازمان حفظ نباتات تا پایان امسال رونمایی می شود. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، اکرم اسدی سرپرست گروه پدافند ...
No Thoughts on برگزاری نشست ارزیابی وضعیت خسارت آفات انگور و رفع موانع صادرات کشمش در قزوین / احداث آزمایشگاه‌های مرجع کشاورزی برای استان‌های کشور در دستور کار است + عکس

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>