پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گلستان  »   هجوم مگس‌های مدیترانه‌ای به ۷۰۰ هكتار از باغات گلستان
19 مرداد 1401 , ساعت 12:20

هجوم مگس‌های مدیترانه‌ای به ۷۰۰ هکتار از باغات گلستان

در حال حاضر ۷۰۰ هکتار از باغ های غرب و مرکز استان درگیر آفت مگس میوه مدیترانه ای شده اند که لازم است باغداران گلستانی برای کاهش خسارت‌ها به توصیه‌های جهادکشاورزی عمل کنند.

در حال حاضر ۷۰۰ هکتار از باغ های غرب و مرکز استان درگیر آفت مگس میوه مدیترانه ای شده اند که لازم است باغداران گلستانی برای کاهش خسارت‌ها به توصیه‌های جهادکشاورزی عمل کنند.

کیانوش حق نما مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ضمن اعلام این خبر گفت: هم اکنون ۲۰ هزار هکتار از باغات استان شامل هلو، شلیل و آلو و در آینده گلابی ومرکبات میوه دارند و تا به امروز ۷۰۰ هکتار از باغات غرب استان و گرگان در معرض هجوم آفت مگس مدیترانه‌ای قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آین آفت بسیار خطرناک است و علایم این آلودگی ریزش غیر طبیعی و رسیدن زود هنگام میوه بوده که این رسیدن میوه کاذب است.

حق نما بیان کرد: این آفت در ۸ خرداد توسط کلینک گیاه پزشکی در شهرستان بندرگز گزارش شد که جهادکشاورزی استان برای ردیابی و کنترل آفت مگس مدیترانه ای بسته حمایتی درنظر گرفته است.

وی گفت: هم اکنون آلودگی این آفت به باغات غرب استان و گرگان رسیده و اگر باغداران به ما برای کنترل آفت کمک نکنند ممکن است مقابله با آن چندماهی در استان طول بکشد و از باغداران گلستانی می‌خواهیم به کارشناسان جهادکشاورزی کمک و همراهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: باغدران اگر می توانند محصولات خود را سریعتر برداشت کنند تا از زیان های مالی پیشگیری شود.

مطالب مرتبط

رییس جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: آلوده شدن سطح سه هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای باعث خسارت ۸۰ درصدی به باغات شده است. به ...
سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت مخلوط دلیل تداوم نسل آفت مگس مدیترانه ای می‌شود. سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره وضعیت آفت ...
سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران به لزوم مديريت و كنترل آفت پسيل گلابی تاکید کرد. به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، فرید بیگی با بیان ...
کارشناسان به باغداران توصیه کرده اند پیش از ریختن محصول کف باغ مبارزه با مگس مدیترانه‌ای را آغاز کنند. با گسترش فعالیت آفت مخرب مگس مدیترانه‌ای کارشناسان به باغداران توصیه ...
No Thoughts on هجوم مگس‌های مدیترانه‌ای به ۷۰۰ هکتار از باغات گلستان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>