جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   جهان  »   کاهش ۵۰ درصدی تولید قهوه در تانزانیا در اثر تغییرات اقلیمی و افزایش آفات و بیماری ها + فیلم
29 مرداد 1401 , ساعت 13:42

کاهش ۵۰ درصدی تولید قهوه در تانزانیا در اثر تغییرات اقلیمی و افزایش آفات و بیماری ها + فیلم

تولید محصول قهوه در تانزانیا و در مناطق اطراف کوه کلیمانجارو به خاطر افزایش دمای هوا و خشکسالی و افزایش آفات و بیماریها به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

تولید محصول قهوه در تانزانیا و در مناطق اطراف کوه کلیمانجارو به خاطر افزایش دمای هوا و خشکسالی و افزایش آفات و بیماریها به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی ان، کشاورزان کاهش تولید را ناشی از تغییرات آب و هوایی که سبب خشکسالی و افزایش آفت‌ها شده است، می‌دانند. نهاد تحقیقات کشاورزی تانزانیا و هیات مدیره تولید کنندگان قهوه این کشور کشاورزان را برای تطابق با شرایط آب و هوایی آموزش می‌دهند.

خبرنگار این شبکه گزارش داد: تغییرات آب و هوایی سبب کاهش محصول و افزایش آفت در مزارع حاصلخیر اطراف کوه کلیمانجارو شده است. تانزانیا چهارمین کشور بزرگ تولید کننده قهوه در آفریقا است.۹۰ درصد از قهوه آن را کشاورزان خرده پا و ۱۰ درصد را شرکت‌های بزرگ فعال در بخش کشاورزی تولید می‌کنند.

یکی از تولیدکننده قهوه گفت: این آفات در دهه ۱۹۷۰ وجود نداشت. من یک متخصص نیستم، اما معتقدم این به خاطر تغییرات آب و هوایی است.
هیات مدیره تولید کنندگان قهوه تانزانیا نهادی دولتی است که مسئوولیت تنظیم و ارتقاء تجارت قهوه در تانزانیا را برعهده دارد. اطلاعات این نهاد نشان می‌دهد تولید قهوه سبب اشتغال آفرینی هفت درصد از جمعیت تانزانیا می‌شود. سالیانه ۷۰ هزار تن قهوه در تانزانیا تولید می‌شود. اما تولید قهوه در منطقه کلیمانجارو در خطر قرار دارد.

مدیر اجرایی هیات مدیره تولید کنندگان قهوه تانزانیا گفت، با افزایش دمای هوا قدرت گیاه قهوه برای تولید شکوفه و دانه تحت تاثیر قرار می‌گیرد. آفت افزایش پیدا می‌کند و تولید قهوه تحت تاثیر واقع می‌شود. اما محققان در نهاد تحقیقاتی قهوه در تانزانیا همراه با هیات مدیره تولید کنندگان قهوه تانزانیا تیمی را تشکیل داده اند تا با کشت گونه‌های مقاوم در برابر خشکسالی صنعت قهوه این کشور را حفظ کنند. این نهاد همچنین ۶۰ هزار بوته گیاه قهوه تولید کرده که آن را در بین کشاورزان توزیع کرده است.

قهوه یک چهارم تولید ناخالص ملی بخش کشاورزی تانزانیا را تشکیل می‌دهد و یک محصول کشاورزی راهبردی است که در ۷۰ منطقه کشور کشت می‌شود. تانزانیا بیش از ۹۰ درصد قهوه خود را به ژاپن، ایتالیا و آمریکا صادر می‌کند.۷ درصد آن صرف مصرف داخلی می‌شود.

.

مطالب مرتبط

No Thoughts on کاهش ۵۰ درصدی تولید قهوه در تانزانیا در اثر تغییرات اقلیمی و افزایش آفات و بیماری ها + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>