آغاز به کار ۲۴ امین کنگره گیاه پزشکی ایران و دومین کنگره بیماری‌شناسی گیاهی / افتتاح نمایشگاه تخصصی گیاه پزشکی + فیلم / عکس

چاپ

مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران و دومین کنگره بیماری شناسی گیاهی روز شنبه ۱۲ شهریورماه با حضور دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مهندس مهاجر معاون امور زراعت، دکتر علایی مقدم معاون وزیر و رییس سازمان حفظ نباتات کشور، محققین، اساتید و دانش آموختگان گیاه پزشکی کشور در محل سالن شهید شاه حسینی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به میزبانی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور برگزار شد.

با برگزاری مراسم افتتاحیه در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در تهران، ۲۴ امین کنگره گیاه پزشکی ایران و دومین کنگره بیماری‌شناسی گیاهی با شعار “محصول سالم با کشاورزی دانش‌بنیان ” از امروز آغاز به کار کرد. این دو کنگره به مدت ۴ روز تا پانزدهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

رییس موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور و دبیر اجرایی ۲۴ امین کنگره گیاه پزشکی و دومین کنگره بیماری‌شناسی گیاهی ایران گفت: رویکرد این کنگره، افزایش ضریب سلامت محصولات کشاورزی و امنیت غذایی جامعه است و تلاش می شود آخرین پژوهش ها در این حوزه در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

آغاز ۲۴ امین کنگره گیاه پزشکی ایران و دومین کنگره بیماری‌شناسی گیاهی

حسین رنجبراقدم افزود: راهبردهای نوین مدیریت عوامل خسارت زای گیاهی، توسعه روش های کنترل بیولوژیک، کاربرد روش های غیر شیمیایی برای تولید محصول سالم، پایش، پیش آگاهی و ردیابی عوامل خسارت زا و تغییر اقلیم از محورهای این کنگره هستند.

وی اظهار داشت: در این کنگره اساتید دانشگاه ها، پژوهشگران و متخصصان تحقیقات گیاهپزشکی آخرین یافته های تحقیقاتی خود را در حوزه های مختلف گیاهپزشکی ارایه می دهند.

رنجبراقدم در همین حال اضافه کرد: در ۲۴ امین کنگره گیاه پزشکی ایران و دومین کنگره بیماری شناسی گیاهی بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان به ویژه در حوزه مدیریت آفات، بیماری ها و علف های هرز شرکت می کنند.

وی گفت: از مقالات علمی و پزوهشی ارسال شده به دبیرخانه این کنگره، ۶۰۰ مقاله تایید و به صورت سخنرانی و پوستر الکترونیکی ارایه می شود.

دبیر اجرایی ۲۴ امین کنگره گیاه‌پزشکی و دومین کنگره بیماری‌شناسی گیاهی ایران اظهار داشت: در جریان این کنگره، سمپوزیوم‌هایی از جمله در مورد عوامل خسارت‌زا به جنگل به ویژه جنگل‌های حوزه زاگرس با حضور کارشناسان و متخصصان برگزار می‌شود.

.

.

.

افتتاح نمایشگاه تخصصی گیاه پزشکی در بیست و چهارمین کنگره گیاه‌ پزشکی کشور

این نمایشگاه با حضور بیش از ۳۰ شرکت تولیدکننده، واردکننده، تجهیزات گیاه پزشکی، شرکت های دانش بنیان، انتشارات موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور و انجمن های علمی در فضایی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع در محل موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور به مدت ۴ روز همزمان با بیست و چهارمین کنگره گیاه‌ پزشکی کشور و دومین کنگره بیماری شناسی گیاهی فعالیت خواهد داشت.

.

.

افتتاح سالن اجتماعات دکتر رجبی در موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور

این سالن با مساحت ۲۲۵ مترمربع و گنجایش ۱۵۰ نفر برای برگزاری مراسم، جلسات و هم اندیشی های علمی آماده سازی شده و یکی از سالن های برگزاری سخنرانی ها در کنگره حاضر می باشد.