جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   پیش‌بینی ۵ میلیون هکتار مبارزه بیولوژیک با آفات و بیماری‌ها در صورت تامین اعتبارات
16 شهریور 1401 , ساعت 16:14

پیش‌بینی ۵ میلیون هکتار مبارزه بیولوژیک با آفات و بیماری‌ها در صورت تامین اعتبارات

رییس سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد: در صورت تامین الزامات و اعتبار و مشارکت کشاورزان در افق ۵ ساله می‌توان سطح مبارزه بیولوژیک با آفات و بیماری‌های گیاهی را به ۵ میلیون هکتار افزایش داد.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد: در صورت تامین الزامات و اعتبار و مشارکت کشاورزان در افق ۵ ساله می‌توان سطح مبارزه بیولوژیک با آفات و بیماری‌های گیاهی را به ۵ میلیون هکتار افزایش داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، شاهپور علایی‌مقدم در حاشیه آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و تجلیل کشاورزان برگزیده و پیشرو با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر سطح مبارزه بیولوژیک در اراضی کشاورزی کشور نزدیک به یک میلیون هکتار است.

وی افزود: تاکنون ۳۸ فرمول آفت‌کش بیولوژیک و زیستی در کشور ثبت و نزدیک به ۱۰ آفت‌کش بیولوژیک و زیستی در ۸ ماهه گذشته در هیات نظارت بر آفت‌کش‌ها در سازمان حفظ نباتات کشور به ثبت رسیده است.

علایی‌مقدم، عدم آگاهی بهره‌برداران از مزیت‌های مصرف آفت‌کش‌های بیولوژیک در تولید محصول سالم را از مشکلات موجود دانست و اظهار داشت: گسترش مبارزه بیولوژیک با آفات و بیماری‌ها نیاز به اجرای پایلوت و طرح‌های آزمایشی توسط کشاورزان پیشرو دارد و دولت باید در این زمینه حمایت کند.

وی با بیان این که جایگزینی مبارزه بیولوژیک و استفاده از آفت‌کش‌های زیستی برای مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در راستای سلامت محصول و مردم جامعه است، تصریح کرد: هزینه‌های مبارزه بیولوژیک بالا است در حالی که در تولید نهایی، قیمت این محصولات با محصولاتی که در آنها برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها از آفت‌کش‌های شیمیایی استفاده شده، فرقی ندارد.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: محصولاتی که در تولید آنها از روش‌های بیولوژیک برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها استفاده شده حداقل باید ۲۰ درصد بیشتر باشد.

مطالب مرتبط

No Thoughts on پیش‌بینی ۵ میلیون هکتار مبارزه بیولوژیک با آفات و بیماری‌ها در صورت تامین اعتبارات

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>