پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران, داخلی, رویداد ها, همایش ها و کنفرانس ها  »   همایش ملی سلامت پسته ۲۸ شهریور برگزار می‌شود/ صادرات ۹۱۰ میلیون دلاری پسته ایران در سال ۱۴۰۰ + فیلم
23 شهریور 1401 , ساعت 17:59

همایش ملی سلامت پسته ۲۸ شهریور برگزار می‌شود/ صادرات ۹۱۰ میلیون دلاری پسته ایران در سال ۱۴۰۰ + فیلم

همایش ملی سلامت پسته با هدف توسعه صادرات، مدیریت آفلاتوکسین‌ها و باقیمانده آفتکش‌ها و تقویت دیپلماسی غذایی ۲۸ شهریور در محل سازمان حفظ نباتات کشور به صورت حضوری و برخط برگزار می‌شود.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دبیر علمی همایش سلامت پسته اظهار داشت: در این همایش چالش‌ها و مشکلات مربوط به تولید، سلامت و صادرات پسته توسط تولیدکنندگان و صادرکنندگان، پژوهشگران، موسسه تحقیقات علوم باغبانی، نمایندگان سازمان‌های غذا و دارو، گمرک و حفظ نباتات کشور، معاونت باغبانی وزارتخانه و سایر دست‌اندرکاران این حوزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

محمدکاظم رمضانی با بیان این که هیات بازرسی اتحادیه اروپا هر ۱۰ سال یک بار از باغات، آزمایشگاه‌ها، گمرک و ترمینال‌های کشورهای صادر کننده پسته به اروپا مانند ایران بازدید می‌کند، تصریح کرد: با برگزاری این همایش، فرصتی ایجاد می‌شود تا پیش از ورود هیات بازرسی اتحادیه اروپا به ایران، مسایل مربوط به سلامت پسته و مدیریت آفلاتوکسین‌ها و باقیمانده آفتکش‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در این همایش، یک سخنران از مرجع سلامت غذا در اتحادیه اروپا نیز به صورت مجازی در زمینه الزامات و مقررات این اتحادیه در زمینه واردات پسته با تاکید بر آفلاتوکسین توضیحاتی را ارایه خواهد کرد.

رمضانی ادامه داد: در این همایش همچنین یک پنل تخصصی دو ساعته برای طرح مشکلات و مسایل مربوط به سلامت و صادرات پسته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که سال گذشته نزدیک به ۱۳۵ هزار تن پسته به ارزش ۹۱۰ میلیون دلار از ایران صادر شد، خاطرنشان کرد: سالانه ۲۰ هزار تن پسته از ایران به مقصد کشورهای اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

دبیر علمی همایش سلامت پسته گفت: مقررات سختگیرانه‌ای برای واردات پسته سالم به اتحادیه اروپا حاکم است و همایش ملی سلامت پسته می‌تواند به توسعه صادرات این محصول به کشورهایی نظیر استرالیا، ژاپن، کل کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه اوراسیا نیز کمک کند.

وی سطح باغات بارور پسته کشور را حدود ۴۲۰ هزار هکتار و میزان تولید از این سطح را نزدیک به ۳۸۵ هزار تن عنوان کرد.

رمضانی اذعان داشت: براساس گزارش سیستم هشدار سریع اتحادیه اروپا میزان مرجوعی پسته ایران به دلیل آلودگی به آفلاتوکسین از سال ۲۰۱۷ تاکنون زیر ۵ درصد بوده است که عدد خوبی است.

.

مطالب مرتبط

رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: شرکت‌های واردات و تولید سموم به بهانه ورود سم، مدیریت باغ‌های کشور را در دست گرفته اند و نقش دستگاه های حاکمیتی کم‌رنگ شده است....
تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری میان سازمان‌های انرژی اتمی ایران و حفظ نباتات کشور و موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی با هدف تحقق اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور منطبق با سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران و ...
رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: با استفاده از فناوری پلاسما توانسته‌ایم با وجود سم آفلاتوکسین در محموله‌های پسته مبارزه کنیم که بدون وجود عوارض اثرگذاری کاملی دارد. محمد اسلامی ...
No Thoughts on همایش ملی سلامت پسته ۲۸ شهریور برگزار می‌شود/ صادرات ۹۱۰ میلیون دلاری پسته ایران در سال ۱۴۰۰ + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>