به منظور دفع آفات کشاورزی بیش از یکصد لیتر سم دورسبان در خوزستان توزیع شد. مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خوزستان گفت: در مردادماه سال جاری ۱۶۸ لیتر سم کشاورزی دورسبان (کلرپیریفوس) به منظور دفع آفات کشاورزی بین کشاورزان استان توزیع شده است . سیف اله طاهری افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود، این […]

به منظور دفع آفات کشاورزی بیش از یکصد لیتر سم دورسبان در خوزستان توزیع شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خوزستان گفت: در مردادماه سال جاری ۱۶۸ لیتر سم کشاورزی دورسبان (کلرپیریفوس) به منظور دفع آفات کشاورزی بین کشاورزان استان توزیع شده است .

سیف اله طاهری افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود، این شرکت توان تأمین و توزیع بخش قابل توجهی از سموم کشاورزی مورد نیاز کشاورزان استان را دارد.

امروزه استفاده از سموم مختلف کشاورزی در بین بسیاری از مزرعه داران و باغداران رواج پیدا کرده است تا بتوانند محصولات بیشتر و سالم تری داشته باشند، برخی از این سموم ضعیف‌تر و برخی قوی‌تر هستند و می‌توانند بر جانداران نیز تاثیر منفی داشته باشند.

کلرپیریفوس نوعی سم از دسته فسفات اورگانو و شامل فسفر با رنگ کریستالی و سفید می‌باشد، این سم که از دسته سم‌های فسفره می‌باشد، برای سم زدایی محصولات متنوع کشاورزی و مواد غذایی و از بین بردن انواع آفات خاکی و درون گیاهی (ریشه، ساقه و برگ ها)، حشره‌های بالدار و دیگر حشره‌های سپردار و چسبناک به گیاهان و میوه‌ها با مقدار مناسب و در زمان معین استفاده می‌شود.

.

بر اساس اعلام سازمان حفظ محیط زیست کشور مصرف سم کلروپیریفوس از سال ۱۴۰۳ ممنوع خواهد بود.