پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس  »   صدور اولین گواهی ارتقا سلامت محصولات گیاهی در فارس
20 شهریور 1401 , ساعت 15:50

صدور اولین گواهی ارتقا سلامت محصولات گیاهی در فارس

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس از صدور اولین گواهی ارتقا سلامت محصولات گیاهی توسط این سازمان در استان خبر داد.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس از صدور اولین گواهی ارتقا سلامت محصولات گیاهی توسط این سازمان در استان خبر داد.

احمدی گفت: به منظور ارتقاء شاخص های سلامت محصولات کشاورزی و نظارت و کنترل زنجیره های تولید محصولات زراعی با هدف کاهش خطرات تهدید کننده سلامت ، دستورالعمل نظارت بر تولید و ارتقاء سلامت محصولات گیاهی که به استناد سیاستهای کلی ” سلامت ” ابلاغی از جانب مقام معظم رهبری و به استناد ماده ۷۲ قانون برنامه ششم توسعه و ماده ۲۹ قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی توسط وزیر محترم جهاد کشاورزی ابلاغ شده است سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مسئولیت نظارت بر اجرای این دستورالعمل را تحت نظارت عالی حفظ نباتات جهاد کشاورزی بر عهده خواهد داشت .

وی تاکید کرد: در این دستورالعمل هدف شناسه دار کردن محصولات گیاهی در واحدهای تولیدی اعم از محصولات زراعی ، باغی ، گلخانه ای و قارچ خوراکی است که با نظارت بر واحدهای تولیدی و نظارت بر سلامت محصولات گیاهی به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان داخلی و حفظ بازارهای بین المللی بوده که در نهایت منجر به تولید محصول گواهی شده خواهد شد .

احمدی افزود: به منظور کنترل و نظارت بر اجرای نظام گلخانه ای کشور و استانداردها و دستورالعمل های ابلاغی از سوی نظام مهندسی، مسئولین فنی کلیه واحدها ملزم به تکمیل دفترچه ویژه مسئول فنی بطور روزانه و هفتگی می باشند، که این موضوع میتواند منجر به اخذ شناسه فنی برای محصول از طریق سانکا شود و در صورت تمایل به دریافت گواهی ارتقاء سلامت محصولات گیاهی، از طریق سامانه سماک ثبت نام و نسبت به اخذ آن اقدام نمایند.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس با تاکید به اینکه اولین گواهی ارتقا سلامت محصولات گیاهی در استان صادر شده است از مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی که در دهستان های استان در ارتباط نزدیک با بهره برداران هستند درخواست نمود تا با آگاه سازی بهره برداران ایشان را برای اخذ شناسه و کد QR برای محصول تولیدیشان ترغیب نمایند .

.

مطالب مرتبط

مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
داروخانه‌های گیاهپزشکی در فارس مجاز به فروش سموم بدون نسخه به بهره برداران نخواهند بود. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: با دستور استاندار فارس و ...
مدیر جهاد کشاورزی ارسنجان از پلمپ ۳ فروشگاه سم و کود شیمیایی بدون مجوز قانونی در این شهرستان خبر داد . غلامعباس زارعی فر گفت: این فروشگاه‌ها به علت نداشتن ...
جلسه شورای مدیران سازمان حفظ نباتات کشور با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در سالن غدیر سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد. دکتر علائی مقدم ...
No Thoughts on صدور اولین گواهی ارتقا سلامت محصولات گیاهی در فارس

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>