صادرات مرکبات تازه هرمزگان به چین

چاپ

مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به تنظیم شیوه‌نامه جدید صادراتی بین وزارت جهاد کشاورزی و اداره‌کل گمرکات جمهوری خلق چین گفت: اکنون صادرات مرکباتی مانند پرتقال شیرین، نارنگی و لیمو شیرین از هرمزگان به چین در دستور کار قرار دارد.
سید عبدالرضا اشرف منصوری افزود: رعایت استاندارد‌های بهداشتی و نباتی از الزامات این شیوه‌نامه است و در آینده نیز امکان افزودن استاندارد‌های دیگر شامل ملی، ایمنی و مواد غذایی چین هم به آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر رعایت استاندارد‌های گیاهی مهم‌ترین شرط صادرات به کشور چین است گفت: صادرکنندگان باید از وزارت جهاد کشاورزی تاییدیه دریافت و سپس اطلاعات خود را در تارنمای اعلام شده کشور چین ثبت کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: محصولات صادراتی باید براساس شیوه‌نامه‌های ابلاغ شده مانند کنترل تلفیقی فیزیکی و شیمیایی و تمام آفت‌کش‌های مجاز تولید شود و اطلاعات باغداران شامل محل تولید، نام و آدرس باغ، و راه‌های برقراری ارتباط با تولید کننده در اختیار کشور مقصد قرار گیرد.
اشرف منصوری افزود: پس از برداشت، بسته بندی، فرآوری و نگهداری محصولات نیز برای صادرات بسیار اهمیت دارد.
وی گفت: اطلاعات بسته بندی محصولات صادراتی باید به زبان چینی درج شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: محصولات دارای قابلیت صادرات و استاندارد‌های لازم با کانتینر‌های یخچالی به کشور مقصد صادر می‌شود.