قانون حفظ نباتات پس از ۵۵ سال اصلاح می‌شود

سازمان حفظ نباتات

چاپ

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به تصویب قانون حفظ نباتات در سال ۱۳۴۶، گفت: با درخواست‌های کمیسیون کشاورزی لایحه اصلاح قانون حفظ نباتات توسط سازمان حفظ نباتات و وزارت جهاد کشاورزی آماده شده و به زودی برای بررسی و تصویب تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

ذبیح الله اعظمی ساردوئی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اصلاح قانون حفظ نباتات، گفت: متاسفانه از اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۶ تاکنون قانون حفظ نباتات با توجه به شرایط کنونی کشاورزی در جهان و کشور هیچگونه اصلاح و به‌روزرسانی نداشته است و در این زمینه نیاز جدی وجود دارد.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خوشبختانه با توجه به درخواست‌های کمیسیون کشاورزی لایحه اصلاح قانون حفظ نباتات توسط سازمان حفظ نباتات و وزارت جهاد کشاورزی آماده شده و به زودی برای بررسی و تصویب تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با در نظر گرفتن شرایط و تغییرات وسیع کشاورزی، گیاه پزشکی و مراودات بین المللی در کشور و جهان واجب و ضروری بود که قانون حفظ نباتات اصلاح و بازنگری شود، عنوان کرد: امیدواریم در طول زمان باقی مانده از مجلس یازدهم این لایحه بررسی و در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد./