سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کهگیلویه و بویراحمد  »   ادامه مبارزه با آفت برگ خوار بلوط در کهگیلویه و بویراحمد
26 مهر 1401 , ساعت 10:55

ادامه مبارزه با آفت برگ خوار بلوط در کهگیلویه و بویراحمد

عملیات اجرایی پایش و ارزیابی درختان بلوط در ۸۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

رییس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح با اعتبار ۲۳۰ میلیون تومان، به منظور تحلیل و ارزیابی نتایج میدانی، تهیه نقشه، شدت و میزان آلودگی آفت برگ خوار و جوانه خوار بلوط انجام می‌شود.

رهام باقر پور افزود: طرح پایش و ارزیابی جنگل‌های استان براساس تفاهم نامه‌ای که با یک شرکت گیاه پزشکی منعقد شده اجرا می‌شود.
رییس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از اسفند پارسال تا پایان نیمه نخست امسال نیز عملیات پایش، کنترل و مبارزه با آفات درختان در ۳۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان انجام شد.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار هکتار از جنگل‌های مناطق سرد سیری و گرمسیری این استان دچار آفت پروانه برگ خوار سفید و جوانه خوار بلوط شده است ادامه داد: ۲۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از این جنگل‌ها در منطقه گرمسیری دچار آفت پروانه برگ خوار سفید شده است.
باقر پور گفت: از این میزان ۱۸ هزار هکتار در باشت، پنج هزار هکتار در کهگیلویه، سه هزار و ۴۰۰ هکتار در بهمئی و ۴۴۰ هکتار در لنده دچار این آفت شده است.

وی بیان کرد: به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی‌های پی درپی جنگل‌های بلوط این مناطق گرمسیری دچار خسارت از آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط شده است.
وی تصریح کرد: آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط تا ارتفاع هزار و ۲۰۰ متر در مناطق آلوده این استان مشاهده شده است.
رییس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۵۰ هزار هکتار جنگل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۸۰ درصد آن‌ها بلوط هستند.

وی با بیان اینکه مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید در ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های بلوط استان امسال انجام شد گفت: تشکیل کارگروه تخصصی گیاه پزشکی و برگزاری دوره آموزشی در مناطق آلوده برای جوامع محلی از مهمترین اقدامات این اداره کل در زمینه مبارزه با آفت پروانه برگ خوار بلوط در استان است.

مطالب مرتبط

بلوط یکی از گونه های اصیل و بومی ایران است که در جنگلهای زاگرس در عرصه خوزستان می روید ولی چندسالی است که هجوم آفات این درخت ها را تهدید می ...
همزمان با ایام بهار، کار مبارزه با گیاه نیمه انگلی لورانتوس در جنگل‌های بلوط استان آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ خان محمدیان معاون حفاظت جنگل ...
معاون جنگل سازمان منابع طبیعی ­گفت: ­عمده آفات ­در جنگل‌های زاگرس،­­ جوانه خوار و برگ خوار بلوط است که با محلول پاشی غیرشیمیایی مبارزه با آن‌ها را شروع کردیم. ­به ...
مبارزه با کرم آفت جوانه خوار بلوط در سطح دو هزار هکتار از جنگلهای لرستان آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر منابع طبیعی و آبخیز ...
No Thoughts on ادامه مبارزه با آفت برگ خوار بلوط در کهگیلویه و بویراحمد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>