پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کهگیلویه و بویراحمد  »   اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای مبارزه با آفت پروانه جوانه خوار بلوط
7 اسفند 1401 , ساعت 9:44

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای مبارزه با آفت پروانه جوانه خوار بلوط

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ۱۰۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت اجتماعی برای مبارزه با آفت پروانه جوانه خوار بلوط اختصاص داد.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ۱۰۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت اجتماعی برای مبارزه با آفت پروانه جوانه خوار بلوط اختصاص داد.

رهام باقر پور با اشاره به اینکه ۶۰ هزار هکتار از جنگل‌های مناطق سردسیری و گرمسیری استان دچار آفت پروانه برگ خوار سفید و جوانه خوار بلوط شدند، افزود: از این میزان جنگل ، بیش از ۲۸ هزار هکتار دچار آفت پروانه برگ خوار سفید شدند.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط در سال گذشته در ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های استان بوسیله تله نوری انجام شد.
وی با اشاره به اینکه ۸۵۰ هزار هکتار جنگل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، ادامه داد: از این میزان جنگل، ۸۰ درصد آن‌ها بلوط هستند.

باقر پور گفت: تشکیل کارگروه تخصصی گیاه پزشکی و برگزاری دوره آموزشی در مناطق آلوده برای جوامع محلی از مهمترین اقدامات این اداره کل در زمینه مبارزه با آفت پروانه برگ خوار بلوط در استان است.
وی افزود: عملیات پایش، پیش آگاهی، کنترل با آفات درختان در سطح ۸۷۴ هزار هکتار از جنگل‌های این استان از مهر ماه امسال آغاز شد.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: طرح پایش و ارزیابی جنگل‌های استان براساس قرار داد با یک کلنیک گیاه پزشکی منعقد و این طرح تاکنون در جنگل‌های مناطق گرمسیری استان انجام شد.

مطالب مرتبط

بلوط یکی از گونه های اصیل و بومی ایران است که در جنگلهای زاگرس در عرصه خوزستان می روید ولی چندسالی است که هجوم آفات این درخت ها را تهدید می ...
همزمان با ایام بهار، کار مبارزه با گیاه نیمه انگلی لورانتوس در جنگل‌های بلوط استان آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ خان محمدیان معاون حفاظت جنگل ...
معاون جنگل سازمان منابع طبیعی ­گفت: ­عمده آفات ­در جنگل‌های زاگرس،­­ جوانه خوار و برگ خوار بلوط است که با محلول پاشی غیرشیمیایی مبارزه با آن‌ها را شروع کردیم. ­به ...
مبارزه با کرم آفت جوانه خوار بلوط در سطح دو هزار هکتار از جنگلهای لرستان آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر منابع طبیعی و آبخیز ...
No Thoughts on اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای مبارزه با آفت پروانه جوانه خوار بلوط

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>