جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کرمان  »   ورود کارشناسان فائو به کرمان برای بررسی راه مقابله با سوسک سرخرطومی
16 اسفند 1401 , ساعت 15:16

ورود کارشناسان فائو به کرمان برای بررسی راه مقابله با سوسک سرخرطومی

کارشناسان و نمایندگان سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای بررسی روش‌های مقابله با آفت سوسک سرخطرومی حنایی خرما به استان کرمان سفر کردند.

کارشناسان و نمایندگان سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای بررسی روش‌های مقابله با آفت سوسک سرخطرومی حنایی خرما به استان کرمان سفر کردند.

نمایندگان فائو با حضور دکتر مریم جلیلی مقدم، معاون قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور و دکتر موحد خواه مدیر تدوین ضوابط قرنطینه سازمان حفظ نباتات جهت بررسی وضعیت خسارت آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما در در استان کرمان صبح امروز وارد کرمان شدند.

در بدو ورود به کرمان دکتر جلیلی مقدم گفت: برای مدیریت آفت سرخرطومی مطابق با آخرین روش های بین المللی در جهت پیشگیری ردیابی و کنترل این آفت اقدام به دعوت از دو نفر از برترین متخصصان دنیا در این زمینه با همکاری فائو کرده تا ان شاءالله پس از بازدید از باغات و بررسی روشهای در حال انجام کارگاه های آموزشی برای کارشناسان و مدیران حفظ نباتات استان های درگیر برگزار و آنها را با بهترین روش های مقابله در دنیا آشنا نمایند.

طی سفر کارشناسان بین المللی سوسک سر خرطومی حنایی خرما در کرمان، دکتر موحد خواه مدیر تدوین ضوابط قرنطینه سازمان حفظ نباتات هدف از سفر اعضای فائو به استان کرمان را بررسی روش های مقابله با آفت سوسک سرخرطومی حنایی و وضعیت موجود اعلام و افزود: در صورت نیاز به اصلاح این وضعیت پروتکل های مختلف از طرف سازمان فائو اعلام و امید داریم بعضاً مسیر دریافت بعضی از موارد مقابله نیز هموار گردد.

مطالب مرتبط

No Thoughts on ورود کارشناسان فائو به کرمان برای بررسی راه مقابله با سوسک سرخرطومی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>