پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کهگیلویه و بویراحمد  »   آفت زدایی جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد
21 اسفند 1401 , ساعت 14:08

با اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار

آفت زدایی جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد

طرح آفت زدایی جنگل‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد در صورت مساعد بودن شرایط جوی از فردا آغاز می‌شود.

طرح آفت زدایی جنگل‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد در صورت مساعد بودن شرایط جوی از فردا آغاز می‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی این استان گفت: پیمانکار طرح مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید در مناطق گرمسیری مشخص شده و به زودی مبارزه با نسل اول این آفت انجام می شود.

باقر پور با بیان اینکه بیش از چهار درصد از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت پروانه برگ‌خوار سفید شد افزود: تغییرات اقلیمی، کاهش بارش و رطوبت، آتش سوزی، قطع بی رویه جنگل، ریز گردها، آفت ها و امراض از مهمترین عوامل که موجب آسیب به جنگل ها می شود.
رهام باقر پور ادامه داد: عملیات پایش، پیش آگاهی، کنترل با آفات درختان در جنگل های این استان از مهرماه امسال آغاز و تاکنون ۲۷ درصد از جنگل های مناطق گرمسیری در چند مرحله پایش شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت اجتماعی نفت و ۲۰ میلیارد ریال از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای مبارزه با این آفت ها در نظر گرفته شد.
باقرپور عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط در چهار هزار هکتار از جنگل های مناطق گرمسیری این استان در صورت شرایط مناسب جوی از فردا انجام می شود.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط در سال گذشته در ۵۵۰ هکتار از جنگل های استان با تله نوری و ۶۰۰ هکتار به وسیله محلول پاشی انجام شد.
معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط با محلول پاشی و با استفاده از محلول BT در سال های گذشته اجرا شد و این محلول سازگار با محیط زیست بوده و برای موجودات و محیط زیست ضرر و زیان نداشته است.

باقر پور بیان کرد: ۶ تن محلول BT برای مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط در استان خریداری شد.
وی افزود: بخشی از آفت پروانه برگ خوار سفید زمستان را گذرانده و با هنگام گرم شدن هوا بر روی برگ ها قرار گرفته اند.
باقر پور ادامه داد: ۸۷۴ هزار هکتار جنگل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۸۰ درصد آن‌ها بلوط هستند.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه جنگل های کهگیلویه و بویراحمد ۱.۲۵ هکتار است که بیشترین سرانه این سرمایه خدادادی را در کشور داراست و بالا بودن سرانه جنگل ها در استان مسوولیت شهروندان برای صیانت را سنگین کرده است.
وی بیان کرد: ۶۰ هزار هکتار از جنگل های مناطق سردسیری و گرمسیری این استان دچار آفت پروانه برگخوار سفید و جوانه خوار بلوط شدند که از این میزان جنگل ها بیش از ۳۲ هزار هکتار دچار آفت جوانه خوار بلوط شدند.

مطالب مرتبط

بلوط یکی از گونه های اصیل و بومی ایران است که در جنگلهای زاگرس در عرصه خوزستان می روید ولی چندسالی است که هجوم آفات این درخت ها را تهدید می ...
همزمان با ایام بهار، کار مبارزه با گیاه نیمه انگلی لورانتوس در جنگل‌های بلوط استان آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ خان محمدیان معاون حفاظت جنگل ...
معاون جنگل سازمان منابع طبیعی ­گفت: ­عمده آفات ­در جنگل‌های زاگرس،­­ جوانه خوار و برگ خوار بلوط است که با محلول پاشی غیرشیمیایی مبارزه با آن‌ها را شروع کردیم. ­به ...
مبارزه با کرم آفت جوانه خوار بلوط در سطح دو هزار هکتار از جنگلهای لرستان آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر منابع طبیعی و آبخیز ...
No Thoughts on آفت زدایی جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>