پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کهگیلویه و بویراحمد, گزارش های ویدئویی  »   آغاز عملیات مقابله با آفت برگخوار و جوانه خوار بلوط در شهرستان باشت + فیلم
27 اسفند 1401 , ساعت 8:46

آغاز عملیات مقابله با آفت برگخوار و جوانه خوار بلوط در شهرستان باشت + فیلم

در گام اول این طرح محلول پاشی ۴ هزار هکتار از جنگل‌های شهرستان باشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

در گام اول این طرح محلول پاشی ۴ هزار هکتار از جنگل‌های شهرستان باشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حاشیه عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط گفت: در پایش‌های اولیه ۱۸ هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل‌های شهرستان باشت که به آفت پروانه برگ خوار سفید مبتلا شده بود شناسایی شده است که به تدریج عملیات کنترل آفت انجام می‌شود.
سعید جاوید بخت افزود: برای مبارزه با آفت ۱۶ میلیارد تومان از محل متمم سفر رئیس جمهور و اعتبارات استانی به استان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین پایش‌ها وسعت جنگل‌های آلوده به آفات پروانه جوانه خوار و کرم برگ خوار بلوط در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۰ هزار هکتار است.
جاوید بخت اضافه کرد: عملیات محلول پاشی متناسب با شرایط جوی و سبز شدن درختان در مناطق گرمسیری پیش از فعالیت آفت آغاز شده و امیدواریم با توجه به زمان مناسب عملیات کنترلی، از شیوع بیشتر این آفات جلوگیری شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶ تن محلول BT برای مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید در این استان خریداری شده است.

وی ابراز کرد: عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط با محلول پاشی و با استفاده از محلول BT در سال‌های گذشته اجرا شد و این محلول سازگار با محیط زیست بوده و ضرر و زیان برای موجودات و محیط زیست نداشته است.
وی افزود: سمومی که برای از بین بردن آفت محصولات زراعی و باغات استفاده می‌شود موجب از بین بردن دشمنان طبیعی آفت و طغیان آفت درختان بلوط می‌شود.

جاوید بخت اضافه کرد: بخشی از آفت پروانه برگ خوار سفید زمستان را گذرانده و با هنگام گرم شدن هوا بر روی برگ‌ها قرار گرفته اند و به همین دلیل مبارزه با این آفت در سطح شهرستان باشت آغاز شد.
حدود ۹ هزار هکتار جنگل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

.

مطالب مرتبط

بلوط یکی از گونه های اصیل و بومی ایران است که در جنگلهای زاگرس در عرصه خوزستان می روید ولی چندسالی است که هجوم آفات این درخت ها را تهدید می ...
همزمان با ایام بهار، کار مبارزه با گیاه نیمه انگلی لورانتوس در جنگل‌های بلوط استان آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ خان محمدیان معاون حفاظت جنگل ...
معاون جنگل سازمان منابع طبیعی ­گفت: ­عمده آفات ­در جنگل‌های زاگرس،­­ جوانه خوار و برگ خوار بلوط است که با محلول پاشی غیرشیمیایی مبارزه با آن‌ها را شروع کردیم. ­به ...
مبارزه با کرم آفت جوانه خوار بلوط در سطح دو هزار هکتار از جنگلهای لرستان آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر منابع طبیعی و آبخیز ...
No Thoughts on آغاز عملیات مقابله با آفت برگخوار و جوانه خوار بلوط در شهرستان باشت + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>