جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, یزد  »   فروردین، فرصت طلایی برای مبارزه با آفات پسته
14 فروردین 1402 , ساعت 18:13

فروردین، فرصت طلایی برای مبارزه با آفات پسته

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد: بررسی‌ها و نتایج پایش و رصد اقلیمی نشان می‌دهد که هم اکنون بهترین زمان برای مبارزه با آفات است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: بررسی‌ها و نتایج پایش و رصد اقلیمی نشان می‌دهد که هم اکنون بهترین زمان برای مبارزه با آفات است.

مرتضی فتاحی گفت: هم اکنون که درختان در مرحله گل دهی هستند و گیاه پسته به شکل ارزن است، مهمترین زمان برای مبارزه با آفات پروانه چوبخوار، کرم میوه خوار، کرم کراش (پوست خوار پسته) به شمار می‌آید.

وی افزود: فروردین ماه فرصت طلایی برای مبارزه با آفت است و اگر این فرصت را از دست بدهیم مبارزه‌های شیمیایی بعدی کارایی لازم را نخواهد داشت. سموم در مناطق موجود است و باغدار‌های عزیز می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌های گیاه پزشکی در مناطق اقدام به خرید کنند.

به گفته مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان، اگر جمعیت آفات باغی در حالت طغیانی باشد حدود ۵۰ درصد از محصولات دچار خسارت می‌شوند و با کنترل این عوامل می‌توانیم افزایش عملکرد قابل توجهی در واحد سطح داشته باشیم.

فتاحی تصریح کرد: باغداران عزیز باید توصیه‌های شبکه مراقبت پیش آگاهی باغات پسته در سراسر استان را جدی بگیرند و با استفاده از سمومی که بر اساس دستورالعمل‌های فنی سازمان حفظ نباتات است اقدام به مبارزه با این افات کنند.

وی ادامه داد: ملاک برنامه‌های تولیدی باید در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش بهره وری از نهاد‌های تولید، مثل آب و خاک باشد و کنترل به موقع عوامل خسارت زا می‌تواند ما را به این هدف برساند و در نهایت شاهد باغات اقتصادی باشیم.

مطالب مرتبط

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: با استفاده از فناوری پلاسما توانسته‌ایم با وجود سم آفلاتوکسین در محموله‌های پسته مبارزه کنیم که بدون وجود عوارض اثرگذاری کاملی دارد. محمد اسلامی ...
رئیس سازمان انرژی اتمی در سفر به رفسجان گفت: با فناوری پلاسما تراپی، محصول پسته سم‌زدایی و آفت‌ها را کنترل می‌کند تا محصولی مرغوب و عاری از سم وارد بازار‌های جهانی شود...
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب از باغداران خواست تا از انجام سمپاشی‌های بی رویه در باغ‌های پسته خودداری کنند. رودسرابی گفت: پسیل پسته حشره‌ای است که با توجه به شرایط ...
یک متخصص آفات کشاورزی برای کنترل آفت پروانه چوبخوار در باغات پسته توصیه‌هایی کرد. هادی زهدی عضو هیات علمی بخش گياه‌پزشكي مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ...
One Thought on فروردین، فرصت طلایی برای مبارزه با آفات پسته
    jaafari@yahoo
    15 Apr 2023
    11:49am

    نقض قانون تجمیع وحدنصاب فنی اقتصادی سطح زیر کشت پسته  با تصور اینکه پسته کم آب بر است کیفیت پسته را پایین آوردهاست

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>