جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران, بازار کار  »   تخصیص سهم استخدام مشاغل گیاهپزشکی به رشته های غیرمرتبط با کدام توجیه؟!
23 فروردین 1402 , ساعت 17:39

انتشار دفترچه راهنمای دهمین امتحان مشترک فرا گیر دستگاههای اجرایی کشور (خرداد 1402)

تخصیص سهم استخدام مشاغل گیاهپزشکی به رشته های غیرمرتبط با کدام توجیه؟!

اقدام شگفت انگیز و سوال برانگیز سازمان تات: گیاهپزشکان سهمی از مشاغل مربوط به خود ندارند!

ثبت‌نام دهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور برای جذب نیرو در دستگاه‌های اجرایی از بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ آغاز گردید.

دهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و با همکاری مرکز آزمون جهاد دانشگاهی کشور در تاریخ دوازدهم خرداد ۱۴۰۲ و در دو بخش آزمون عمومی و اختصاصی و تخصصی برگزار خواهد شد.

سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی جزو سازمان هایی است که از طریق این آزمون از بین متقاضیان رشته های کشاورزی و غیرکشاورزی برای عناوین شغلی مختلف در موسسات و مراکز زیرمجموعه خود اقدام به جذب نیرو می نماید.

در حالیکه انتظار می رفت ظرفیت استخدام عناوین شغلی “کارشناس دفع آفات کشاورزی و منابع طبیعی” و “کارشناس تحقیقات گیاهپزشکی” به فارغ التحصلان و متخصصین رشته گیاهپزشکی اختصاص یابد، در اقدامی نامتعارف و برخلاف دیگر عناوین شغلی تخصصی کشاورزی ذکر شده در دفترچه، رشته های غیرگیاهپزشکی (زیست شناسی، شیمی، …) هم در این مشاغل سهیم شده اند.

نکته شگفت انگیز و سوال برانگیز آن که برای این مشاغل در مقطع کارشناسی ارشد، هیچ یک از تخصص های کارشناسی ارشد گیاه پزشکی قید نشده و به جای آن شاخه های مختلف زیست شناسی آمده است و عملا دارندگان مدارک کارشناسی ارشد در رشته های تخصصی گیاهپزشکی از رقابت در این آزمون کنار گذاشته شده اند و این امر قطعا موجب ناامیدی و ناراحتی و دلزدگی تعداد زیادی از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد این رشته ها می گردد.

این در حالی است که مواد درسی مشخص شده برای آزمون تخصصی دو عنوان شغلی مزبور مواد درسی کاملا تخصصی رشته گیاهپزشکی هستند و تنها گیاهپزشکان قادرند از پس چنین آزمون ها و مسئولیت های چنین مشاغلی برآیند.

انتظار می رود که سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی جهت شفاف سازی در این باره توضیحات لازم را ارایه دهد و نسبت به اصلاح دفترچه اقدام نماید.

متقاضیان جهت دریافت دفترچه و ثبت نام در آزمون می توانند به نشانی اینترنتی https://hrtc.ir مراجعه کنند.

.

دهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور

.

لینک کوتاه: https://b2n.ir/d20241

مطالب مرتبط

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از آغاز فرآیند جذب 483 نفر نیروی غیر هیات علمی از طریق ثبت نام در دهمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی ...
وزارت جهاد کشاورزی در اطلاعیه‌ای اولین فراخوان امریه سربازان متخصص وزارت جهاد کشاورزی را اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد ...
مدیرکل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی از جذب ۲۲۸۸ نفر در آزمون استخدامی این وزارت خبر داد. جواد اسماعیلی در خصوص چگونگی حضور وزارت جهاد کشاورزی در نهمین آزمون استخدامی ...
فراخوان جذب مدرس برای مراکز و واحد‌های دانشگاه علمی کاربردی در سال ۱۴۰۰ از روز دوشنبه اول شهریور آغاز شد. بر این اساس متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا ۱۵ شهریور ...
No Thoughts on تخصیص سهم استخدام مشاغل گیاهپزشکی به رشته های غیرمرتبط با کدام توجیه؟!

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>