پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   فراخوان پژوهشی مشارکت در اکتساب فناوری طرح تولید نمونه اولیه آفت‌کش زیستی برای کنترل زنجرک خرما
30 فروردین 1402 , ساعت 7:28

فراخوان پژوهشی مشارکت در اکتساب فناوری طرح تولید نمونه اولیه آفت‌کش زیستی برای کنترل زنجرک خرما

پنجاه و چهارمین فراخوان پژوهشی با عنوان مشارکت در اکتساب فناوری "تولید نمونه اولیه آفت‌کش زیستی براساس فناوری RNAI برای کنترل زنجرک خرما" با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به پیشنهاد یک تیم پژوهشی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر منتشر شد.

پنجاه و چهارمین فراخوان پژوهشی با عنوان مشارکت در اکتساب فناوری “تولید نمونه اولیه آفت‌کش زیستی براساس فناوری RNAi برای کنترل زنجرک خرما” با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به پیشنهاد یک تیم پژوهشی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر منتشر شد.

به گزارش خبر گیاهپزشکی ایران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل در این حوزه باید تا پایان فروردین ماه پروپوزال و پیشنهادهای خود را از طریق سامانه غزال ارسال کنند.

زنجرک خرما یکی از خسارت‌زاترین آفات‌ خرما در برخی از کشورهای منطقه غرب آسیا، شمال آفریقا و نیز ایران به حساب می‌آید که سالانه حدود ۳۰ درصد از کل خرمای تولیدشده در کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. استفاده از آفت‌کش‌های شیمیایی علیه زنجرک خرما علاوه بر آسیب‌های جدی که به سلامت انسان و محیط زیست وارد می‌کند، به دلیل مقاوم شدن آفت، تاثیر قابل توجهی بر کنترل آفت ندارد.

پژوهش‌های متعدد علمی حاکی از آن هستند که یک فناوری نوین زیستی به نام RNAi از عملکرد مناسبی برای کنترل این آفت برخوردار است. RNAi یک سیستم متشکل از یک الیگونوکلوئید تک‌رشته و یک مولکول پروتئینی است که می‌تواند به صورت اختصاصی یک ژن را شناسایی کرده و آن را خاموش کند. هدف این طرح پژوهشی استفاده از فناوری RNAi و طراحی الیگونوکلوئید اختصاصی علیه ژن‌های دخیل در بیان پروتئین در سلول‌های آفت زنجرک خرماست.

گفتنی است اعلام آمادگی برای مشارکت در اکتساب فناوری حاصل از این فراخوان تحقیقاتی و ارائه درخواست تنها برای شرکت‌ها و شتابدهنده‌های دانش‌بنیان مجاز است. درخواستی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و به عنوان «مشارکت‌کننده‌» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی متقاضی معرفی خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند تا ۳۱ فروردین ‌ماه سال جاری پروپوزال خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال به آدرس http://ghazal.inif.ir ارسال کنند و جهت ارتباط با کارگزاری امیرکبیر با شماره ۰۲۱۸۶۰۱۳۸۶۲ تماس بگیرند.

.

دانلود فایل پروپوزال:

.

برخی از شرایط قید شده در متن پروپوزال:

لطفاً پیش از تکمیل کاربرگ به موارد زیر توجه کنید:
• این کاربرگ باید توسط شرکت ها یا شتاب دهنده های دانش بنیان علاقمند به مشارکت در اکتساب فناوری طرح‌های تحقیقاتی اعلام شده از سوی هسته های پژوهشی متقاضی مشارکت، تکمیل شود.

• این کاربرگ حتماً باید در پاسخ به عرضه فناوری یک هسته پژوهشی که در سایت اینترنتی صندوق نوآوری و شکوفایی منتشر می‌شود، نوشته شود و در غیر این صورت اعتباری ندارد.

• این کاربرگ حتماً باید تا موعد مقرر (۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲) در سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی (به نشانی www.ghazal.inif.ir) و در قالب فایل word ثبت شود. درخواست هایی که در چارچوبی غیر از آن، یا به روش‌های دیگر به دست صندوق برسند، وارد فرایند ارزیابی نخواهند شد.

• پس از اتمام مهلت ارسال درخواست مشارکت در اکتساب فناوری، فرایند ارزیابی آن‌ها توسط صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز خواهد شد. درخواستی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و به عنوان «مشارکت کننده» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی متقاضی معرفی خواهد شد. لذا تکمیل کاربرگ هیچ‌گونه تعهد و الزامی جهت تأمین منابع مالی برای صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد نمی‏کند.

• معیارهای صندوق در بررسی این پیشنهاد و تائید آن، متعدد است، از جمله سوابق مالی، سوابق تجاری سازی و توسعه تحقیقات، ارتباط با زمینه کاری شرکت یا شتابدهنده، امکانات و زیرساخت¬های موجود و غیره.

.

.

توضیح: فراخوان بعد از ظهر ۲۹ فروردین در وبسایت صندوق منتشر گردیده است.

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
آفت سرخرطومی حنایی خرما بعنوان یکی از مخرب ترین آفات و ازعوامل مهم تهدید کننده امنیت غذایی در سطح جهان می باشد ودر حال حاضر یکی از آفات قرنطینه ای در ایران به ...
پاجوش‌های نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان گراش به مقصد نرسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحای ۳۸ اصله پاجوش نخل آلوده به آفت ...
به همت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، "رویداد ملی فناورانه آفت سرخرطومی حنایی خرما" به مدت دو روز در روزهای 29 و 30 آذر ماه 1402 در جیرفت برگزار می گردد....
No Thoughts on فراخوان پژوهشی مشارکت در اکتساب فناوری طرح تولید نمونه اولیه آفت‌کش زیستی برای کنترل زنجرک خرما

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>