پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   ویدیو: بزرگترین کارخانه تولید پشه‌ در کلمبیا
2 شهریور 1401 , ساعت 9:21

ویدیو: بزرگترین کارخانه تولید پشه‌ در کلمبیا

هر ساله در جهان بیش از 500 هزار نفر توسط پشه ها کشته می شوند. آنها با نیش زدن و انتقال بیماری هایی مانند مالاریا، دنگی، تب زرد و…باعث کشته شدن بسیاری از انسان ها شده اند.

بیل گیتس در کانال یوتیوبی خود ضمن انتشار ویدئویی نوشت محققان در مدئین کلمبیا میلیون‌ها پشه را پرورش داده و سپس در کل کشور رها کرده تا با پشه‌های وحشی حامل دنگی و ویروس‌های خطرناک تولید مثل کنند تا به نجات و بهبود زندگی میلیون‌ها نفر کمک کنند.

هدف از راه اندازی کارخانه تولید پشه، جلوگیری از بیماری و مرگ و میر در شهر ها و کشور های گرمسیر است. این کشور ها سالانه بخاطر نیش پشه ها کشته های بسیاری دارند. روش این کارخانه تولید پشه به این صورت است که آنها پشه های حاوی باکتری ولباکیا را در شهر آزاد میکنند تا با دیگر پشه ها تولید مثل کنند. با این روش باکتری ولباکیا وارد پشه ها می شود و در آنها توانایی انتقال ویروس را متوقف میکند.

هر ساله در جهان بیش از ۵۰۰ هزار نفر توسط پشه ها کشته می شوند. آنها با نیش زدن و انتقال بیماری هایی مانند مالاریا، دنگی، تب زرد و…باعث کشته شدن بسیاری از انسان ها شده اند.

منبع: خبرآنلاین

مطالب مرتبط

برنامه جهانی پشه (World Mosquito Program)، یک سازمان غیر انتفاعی مستقر در استرالیا، قصد دارد طی 10 سال آینده پشه های اصلاح شده را با هدف محافظت از 70 میلیون نفر در برابر ...
اخبار جدید حاکی از این است که یک کارخانه عظیم پشه قرار است در کشور برزیل احداث شود. شاید برایتان جالب باشد که علت احداث چنین کارخانه ای چیست؟ این کارخانه قرار است ...
No Thoughts on ویدیو: بزرگترین کارخانه تولید پشه‌ در کلمبیا

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>