پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   جهان  »   رونمایی از یک نرم افزار مدیریت خاک در انگلیس
25 اردیبهشت 1402 , ساعت 9:11

رونمایی از یک نرم افزار مدیریت خاک در انگلیس

کشاورزان و پرورش دهندگان به زودی به نرم افزاری دسترسی خواهند داشت که می‌تواند به آنها کمک کند تا تجزیه و تحلیل خاک خود را ثبت کرده و سپس سلامت و بهره‌وری مزارع خود را بهتر مدیریت کنند.

کشاورزان و پرورش دهندگان به زودی به نرم افزاری دسترسی خواهند داشت که می‌تواند به آنها کمک کند تا تجزیه و تحلیل خاک خود را ثبت کرده و سپس سلامت و بهره‌وری مزارع خود را بهتر مدیریت کنند.

به گزارش ایانا به نقل از نشریه انگلیسی فارمرز ویکلی، این نرم افزار به نام «کارت ارزیابی سلامت خاک» (Soil Health Scorecard) قرار است در مزارع عرضه کننده به فروشگاه‌های آنلاین Asda و Tesco و McCain (شرکت پردازش کننده سیب زمینی) آزمایش شود. این برنامه توسط شرکت فن‌آوری کشاورزی گروه آباکو (Abaco Group) و نیاب (Niab) ایجاد شده است.

پایگاه داده‌های دیجیتالی، کاربران را قادر می‌سازد تا نتایج نمونه خاک را ثبت و تحلیل کنند و سپس به کشاورزان در مورد بهبود کیفیت خاک مشاوره ارائه دهند.

هدف از این امر کمک به کشاورزان برای بهبود استفاده هدفمند و کارآمد از مواد مغذی، افزایش انعطاف‌پذیری عملکرد، کاهش نیاز به کود و حمایت بهتر از تنوع زیستی است.

ناتالی اسمیت، رئیس بخش کشاورزی فروشگاه آنلاین Tesco گفت: خاک‌ها نه تنها برای تولید غذا، بلکه برای حفاظت و ارتقای تنوع زیستی، بهبود انعطاف‌پذیری در برابر سیل و خشکسالی و کاهش تاثیر ما (فعالیت انسانی) بر منابع آبی نقش مهمی در محیط طبیعی ایفا می‌کنند.

اسمیت اضافه کرد: ما و شرکای تامین کننده‌مان از طریق ابتکارات موجود، مانند کاشت گیاهان پوششی پیشرفت‌هایی در بهبود سلامت خاک داشته‌ایم، اما باید کارهای بیشتری انجام دهیم.

وی همچنین تاکید کرد: این پلتفرم نوآورانه جدید به کشاورزان و صنایع غذایی گسترده‌تر کمک می‌کند تا بر سلامت خاک‌های ما را نظارت داشته و آن را بهبود بخشد. ما مشتاقانه منتظر آزمایش آن در زنجیره تامین خود هستیم.

جیمز یانگ، معاون بخش کشاورزی شرکت McCain گفت که به حداقل رساندن اختلال در سطح خاک یکی از اصول کشاورزی احیاکننده است که هدف آن اجرای شیوه‌های کشاورزی احیاکننده در ۱۰۰ درصد از سطح زیرکشت سیب زمینی تا سال ۲۰۳۰ است.

او گفت: ما خوشحالیم که برنامه پیشگامانه «کارت ارزیابی سلامت خاک» (Soil Health Scorecard) را آزمایش می‌کنیم و معتقدیم ابزار مهمی برای کمک به پیشرفت در این زمینه و حمایت از اتخاذ شیوه‌های پایدارتر خواهد بود.

مطالب مرتبط

No Thoughts on رونمایی از یک نرم افزار مدیریت خاک در انگلیس

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>