پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گلستان  »   تلفات زنبورستان ها با استفاده از سموم غیراستاندارد و سمپاشی غلط
30 اردیبهشت 1402 , ساعت 12:12

تلفات زنبورستان ها با استفاده از سموم غیراستاندارد و سمپاشی غلط

استفاده از سموم غیر استاندارد و یا همزمانی مصرف آن با فعالیت زنبورها سبب مسمومیت و بروز تلفات در زنبورستان ها می‌شود.

استفاده از سموم غیر استاندارد و یا همزمانی مصرف آن با فعالیت زنبورها سبب مسمومیت و بروز تلفات در زنبورستان ها می‌شود.

معاون سلامت دامپزشکی گلستان گفت : بکارگیری انواع سموم و آفت کش‌های غیراستاندارد و یا همزمانی مصرف سموم با فعالیت زنبور‌ها پیامد‌های ناگواری همچون مسمومیت و بروز تلفات در زنبورستان‌ها را در پی دارد.

محسن عبدالوند معاون سلامت دامپزشکی گلستان افزود : در برخی از فصول برای مبارزه با آفات گیاهی، در زمین‌های کشاورزی و باغات از انواع سموم و حشره کش‌ها استفاده می شود که به دلیل عدم هماهنگی بین کشاورزان و زنبورداران در خصوص زمان سم پاشی ، تلفات و خسارات سنگینی به زنبورداران را به دنبال خواهد داشت.

او گفت : زنبورداران باید پیش از استقرار کندو‌های خود در محل زنبورستان ، هماهنگی‌های لازم را با مالکان زمین‌های کشاورزی برای اطلاع رسانی در خصوص زمان سم پاشی (حداقل ۱۰ روز قبل ) انجام دهند.

عبدالوند ادامه داد : گزارش سریع هر گونه تلفات در کندو توسط بهره برداران و مشاوره و بهره گیری از متخصصین دامپزشکی و بکارگیری از دارو‌های مجاز می‌تواند آسیب‌ها و خسارت‌های وارده به زنبورستان‌ها را کاهش دهد.

معاون سلامت دامپزشکی گلستان گفت: رصد و پایش دارو‌های غیرمجاز توسط ادارات دامپزشکی شهرستان برنامه ریزی شده و ضرورت دارد تا بر فرآیند ورود و خروج کلنی‌های زنبور عسل به داخل استان نظارت بیشتری شود.

مطالب مرتبط

زنبور عسل در دنیا به عنوان حشره‌ای شگفت انگیز شناخته می‌شود که عمده اهمیت آن نیز به دلیل گرده افشانی و به تبع آن افزایش محصولات کشاورزی است. اهمیت گرده افشانی زنبور عسل ...
اهمیت و جایگاه عسل در بین مردم و همچنین مصارف درمانی عسل باعث رونق گرفتن صنعت پرورش زنبور در بین تولیدکنندگان شده البته کیفیت عسل طبیعی ایران به دلیل اقلیم خاص و شرایط ...
بر اثر مصرف سموم کشاورزی به تعداد زیادی کندوی زنبورعسل در بهبهان خسارت وارد شد و تعداد زیادی زنبور عسل تلف شدند. رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان با بیان ...
No Thoughts on تلفات زنبورستان ها با استفاده از سموم غیراستاندارد و سمپاشی غلط

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>