جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران, فارس  »   بازدید میدانی سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از بزرگترین گلخانه تولید نهال عاری از ویروس در جنوب کشور
6 خرداد 1402 , ساعت 15:07

بازدید میدانی سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از بزرگترین گلخانه تولید نهال عاری از ویروس در جنوب کشور

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از بزرگترین گلخانه تولید نهال عاری از ویروس در جنوب کشور وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس (اسکرین هاوس داراب) بازدید کرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از بزرگترین گلخانه تولید نهال عاری از ویروس در جنوب کشور وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس (اسکرین هاوس داراب) بازدید کرد.

آقامیری با همراهی محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، از اسکرین هاوس بزرگترین گلخانه تولید نهال عاری از ویروس در جنوب کشور و امکانات موجود در ایستگاه تحقیقات کشاورزی داراب به عنوان یکی از مهمترین ایستگاه های تحقیقاتی کشور در زمینه تولید بذر بازدید به عمل آورد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی فارس در این بازدید، به اهمیت انجام پژوهش های تقاضا محور و کاربردی در رفع چالش‌ها و مسائل موجود اشاره کرد و ترویج، ساده‌سازی، هماهنگ‌سازی و تنظیم کلیه جنبه‌های تحقیقاتی در توسعه کشاورزی و گسترش کاربرد یافته‌ها و فناوری‌های تحقیقاتی را از ماموریت های این مرکز در استان عنوان کرد.

ابوالفتح مرادی گفت: گلخانه اسکرین هاوس پتانسیل زیادی برای گسترش با گرایش به سطح کشت و صنعت را داراست و سبب جلوگیری از خسارت، آسیب، صدمات و افزایش بهره وری آب به واسطه کاهش تبخیر و تعرق شده است.

وی، تولید و تکثیر پیوندک سالم و عاری از ویروس مرکبات را یکی از فعالیت های اسکرین هاوس داراب (گلخانه تولید نهال عاری از ویروس) برشمرد و افزود: پیوندک های تولید شده در این گلخانه، در اختیار باغداران کل مناطق مرکبات خیز جنوب کشور قرار می گیرد.

مطالب مرتبط

No Thoughts on بازدید میدانی سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از بزرگترین گلخانه تولید نهال عاری از ویروس در جنوب کشور

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>