جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کرمان  »   اختصاص ۴۰ میلیارد ریال برای مقابله با سوسک سرخرطومی خرما در کرمان
17 خرداد 1402 , ساعت 8:55

اختصاص ۴۰ میلیارد ریال برای مقابله با سوسک سرخرطومی خرما در کرمان

رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در مرحله نخست بیش از چهار میلیارد تومان برای مقابله با آفت سوسک سرخرطومی حنایی در استان کرمان اختصاص یافته که جزو بالاترین مقدایر پرداختی به استان‌ها بوده است.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در مرحله نخست بیش از چهار میلیارد تومان برای مقابله با آفت سوسک سرخرطومی حنایی در استان کرمان اختصاص یافته که جزو بالاترین مقدایر پرداختی به استان‌ها بوده است.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد: اعتبارات مبارزه با آفات محصولات کشاورزی از منابع مختلف جذب می شود و در مرحله نخست بیش از چهار میلیارد تومان برای مقابله با آفت سوسک سرخرطومی حنایی در استان کرمان اختصاص یافته است.

حسین رنجبر اقدم در حاشیه نشست ستاد گیاه‌پزشکی کرمان و همایش پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران در باره مهاجمان زیستی در استان افزود: کل اعتبار اختصاص یافته برای مقابله با آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما به استان های جنوب کشور ۲۰ میلیارد تومان بوده که بیش از یک پنجم آن به استان کرمان اختصاص یافته است.

وی در پاسخ به وضعیت این آفت در استان و خسارت های خرماداران گفت: تخصیص این اعتبارات نگاه ویژه وزارت جهاد کشاورزی را برای مهار این آفت در استان کرمان نشان می دهد و به طور قطع در برنامه های بعدی هم استان کرمان را به طور ویژه می بینیم زیرا برای ما نوع و کیفیت محصولات کشاورزی این استان اهمیت خاصی دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: استان کرمان به دلیل شرایط اقلیمی خاص، وسعت و تنوع کشت برای وزارت جهاد کشاورزی از اهمیت بسزایی برخوردار است و این تنوع اقلیمی و آب و هوایی موجب می شود آفات، بیماری ها و عوامل بیماری‌زای عدیده ای نیز بر روی محصولات کشاورزی این استان ایجاد خسارت کنند.

رنجبر اقدم با اشاره به جایگاه ویژه کرمان در تولید برخی محصولات کشاورزی مانند پسته، خرما و مرکبات افزود:این محصولات نیز مشکلات زیادی در بخش سرایت آفات دارند که تاکنون زحمات و تلاش های خوبی برای مهار و امحای این آفات انجام شده به طوری که در حد قابل قبولی کنترل شده اند.

آفت سوسک سرخرطومی حنایی خسارت های زیادی به باغ های مناطق مختلف استان کرمان وارد کرده و جهاد کشاورزی در این زمینه قرارگاهی برای افزایش آگاهی کشاورزان، پیشگیری و نیز درمان باغ های خسارت دیده راه اندازی کرده است.

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
آفت سرخرطومی حنایی خرما بعنوان یکی از مخرب ترین آفات و ازعوامل مهم تهدید کننده امنیت غذایی در سطح جهان می باشد ودر حال حاضر یکی از آفات قرنطینه ای در ایران به ...
پاجوش‌های نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان گراش به مقصد نرسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحای ۳۸ اصله پاجوش نخل آلوده به آفت ...
به همت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، "رویداد ملی فناورانه آفت سرخرطومی حنایی خرما" به مدت دو روز در روزهای 29 و 30 آذر ماه 1402 در جیرفت برگزار می گردد....
No Thoughts on اختصاص ۴۰ میلیارد ریال برای مقابله با سوسک سرخرطومی خرما در کرمان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>