درگذشت پژوهشگر پیشکسوت گیاه پزشکی کشور
درگذشت پژوهشگر پیشکسوت گیاه پزشکی کشور
دکتر کاوه بنانج پژوهشگر پیشکسوت و برجسته و عضو هیات علمی و رئیس بخش تحقیقات ویروس شناسی گیاهی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

دکتر کاوه بنانج پژوهشگر پیشکسوت و برجسته و عضو هیات علمی و رییس بخش تحقیقات ویروس شناسی گیاهی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

.

در پی درگذشت ناگهانی شادروان دکتر بنانج، دکتر خیام نکویی رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و دکتر نعیمی رییس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور در پیام های جداگانه ای درگذشت این پژوهشگر پیشکسوت و خستگی ناپذیر را تسلیت گفتند.

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

    خبر درگذشت دوست و همکار ارجمندمان، مرحوم مغفور شادروان استاد دکتر کاوه بنانج موجب تأثر و تألم فراوان اینجانب و همکاران ایشان در موسسه تحقیقات گیاهپزشکی و سازمان تات شد. استاد مرحوم بنانج با تأسی از دین مبین اسلام و فرهنگ غنی مذهب تشییع و پیروی از سیره ائمه هدی (علیهم السلام) فردی مؤمن، متقی، سختکوش و با ایمان بود و در طی سال ها همکاری صادقانه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با پشتکار و جدیت زایدالوصف خود در مسئولیت های متعددی نظیر معاون پژوهشی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی و ریاست بخش تحقیقات ویروس های گیاهی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی، منشاء تألیفات، تحقیقات و خدمات ارزشمند و بی بدیلی برای محققان، دانش پژوهان، دانشجویان و فعالان بخش کشاورزی این مرز و بوم بوده است.

     اینجانب ضمن قدردانی از زحمات و خدمات ارزنده آن دانشمند فرهیخته این ضایعه بزرگ را به خانواده و بازماندگان محترم آن مرحوم، بویژه همسر مکرمه و فرزند محترم ایشان، دوستان و همکاران گرامی و جامعه علمی کشور تسلیت عرض می نمایم و از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز سفرکرده رحمت و مغفرت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل را مسئلت دارم.

سید مجتبی خیام نکویی
معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی

.

بسم الله الرحمن الرحیم

کلُّ مَنْ عَلَیْهَا فَانٍ وَ یَبْقَى وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِکْرَامِ (سوره الرحمن/ آیه۲۶)

با نهایت تأسف و تأثر درگذشت ناگهانی آقای دکتر کاوه بنانج استاد ویروس‌شناسی گیاهی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی موجب تالّم و تاثّر وافر اینجانب و همکاران محترم موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور گردید. ایشان یک عمر صادقانه و خستگی ناپذیر به گیاه‌پزشکی کشور خدمت کرد و با عشق فراوان به این مرز و بوم تا آخرین روزهای عمر گرانمایه خود به کار پژوهش اهتمام ورزید.

ایشان همکاری نمونه و زیبنده به سعه صدر بودند و همواره سرمایه عشق و محبّت به خاندان آسمانی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را در سینه داشتند.

هرچند که تاب فراق و هجران سخت و دشوار است، لیکن تقدیر الهی را جز صبر و بردباری چاره‌ای نیست. از خدواند بزرگ برای آن سفر کرده غفران واسعه الهی و برای کلیه بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل را مسئلت داریم.

اینجانب ضمن ابراز همدردی و تسلیت صمیمانه به جامعه گیاه‌پزشکی کشور و آرزوی علوّ درجات و رضوان و رحمت واسعه الهی برای آن همکار فقید که همواره سرمایه عشق و محبت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام را در سینه داشتند، از خداوند منان برای خانواده محترم ایشان سلامتی، طول عمر باعزّت آرزومندیم که حضرتش فرمود:“و بشّر الصّابرین الّذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انّالله و انّا الیه راجعون”.

روحشان شاد یادشان گرامی

دکتر شهرام نعیمی

رئیس موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور

.

پایگاه خبری گیاه پزشکی ایران نیز ضایعه دردناک درگذشت و فقدان دکتر بنانج را به خانواده معزز و دوستان و همکاران ایشان و جامعه علمی بزرگ گیاهپزشکی و کشاورزی کشور تسلیت می گوید و برای خانواده و بازماندگان ایشان صبر و سلامتی و برای آن زنده یاد علو درجات را از محضر حق تعالی مسالت می نماید.

روحش شاد و قرین رحمت الهی و یادش همیشه گرامی باد