پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, زنجان  »   سمپاشی مزارع شهرستان سلطانیه بر ضد آفت سن گندم ادامه دارد
20 خرداد 1395 , ساعت 9:25

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه:

سمپاشی مزارع شهرستان سلطانیه بر ضد آفت سن گندم ادامه دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه به لزوم سمپاشی در 12 هزار هکتار از اراضی این شهرستان بر ضد آفت سن گندم اشاره کرد و گفت: سمپاشی مزارع آغاز شده و در مدت زمان پیش‌بینی شده برای آن ادامه می‌یابد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل ار فارس، مرتضی مصری شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان سلطانیه از کاشت گندم در ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار از این اراضی آبی و ۱۷ هزار و ۷۰۰ هکتار دیمی هستند.

وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی شهرستان سلطانیه زیر کشت محصول جو هستند، اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از این مجموع آبی و ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار دیم هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه با اشاره به پیش‌بینی انجام شده برای برداشت ۴۵ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری تصریح کرد: این پیش‌بینی برای محصول جو ۱۴ هزار تن بوده است.

مصری با تاکید بر اطلاع رسانی عمومی انجام شده برای مقابله با سن گندم در سطح شهرستان سلطانیه افزود: کار سمپاشی مزارع آلوده به سن گندم از پنجم اردیبهشت ماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سمپاشی در یک هزار و ۸۹۰ هکتار از مزارع شهرستان سلطانیه بر ضد آفت سن گندم مادر انجام شد و ادامه کار به دلیل بارندگی به تاخیر افتاد، ادامه داد: کار سمپاشی ۱۲ هزار هکتار از مزارع هم از پنجم خرداد آغاز شده و بدون وقفه در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه با تاکید بر اینکه سمپاشی ۸ هزار هکتار از اراضی آلوده به آفت سن گندم تا کنون انجام شده است، افزود: کار سمپاشی ۴ هزار هکتار باقیمانده هم تا پایان مدت زمان پیش‌بینی شده انجام خواهد شد.

مصری از وجود ۸۰۰ دستگاه انواع سم‌پاش در سطح شهرستان سلطانیه خبر داد و گفت: سطح پراکنش این سمپاش‌ها در سطح شهرستان مناسب نیست.

وی به درگیری ۲۰ نفر در امر سمپاشی مزارع شهرستان سلطانیه اشاره و ابراز کرد: اطلاع رسانی‌های لازم به مردم با استفاده از روش‌های مختلف از جمله ارسال پیامک و حتی مراجعه حضوری چندین باره هم انجام شده، ضمن اینکه سم به اندازه کافی در پنج فروشگاه معتبر شهرستان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه با تاکید بر اینکه مبارزه با آفت سن گندم یک موضوع همگانی محسوب می‌شود، ادامه داد: کشاورزان باید متوجه باشند مبارزه به آفت سن گندم به مانند برداشت آن بر عهده خود کشاورز است و باید توسط خود مزرعه‌دار پیگیری شود.

مصری هزینه سمپاشی هر هکتار از مزارع شهرستان سلطانیه را ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ در مقایسه با هزینه و سود برای کشاورزان قابل توجه نیست.

وی همچنین با تشریح وضعیت سن گندم در گذشته و حال و نحوه تولد و آسیب رسانی آن به محصولات کشاورزی، گزارشی از وضعیت این آفت در سطح شهرستان را به جلسه ارائه کرد.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/ioey05

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

جهادکشاورزی آذربایجان غربی هشدار داد: اقدامات لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات راهبردی و کاهش سن زدگی گندم انجام شود. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: مبازره با آفات سن و شته در مزارع غلات و کلزا از اسفندماه آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در خصوص گسترش عوامل بیماری زای برگی در ارتباط با گندم و جو هشدار داد. مرتضی فتاحی گفت: از آنجایی که شرایط ...
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: عملیات اجرایی مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات شهرستان ورامین آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هاتف ممیزی اظهار داشت: در سال ...
No Thoughts on سمپاشی مزارع شهرستان سلطانیه بر ضد آفت سن گندم ادامه دارد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>