پنجمین کنگره قارچ شناسی ایران
پنجمین کنگره قارچ شناسی ایران

پنجمین کنگره قارچ شناسی ایران با شعار “قارچ ها برای زندگی بهتر و سیاره امن” از روز شنبه چهارم تا دوشنبه ششم شهریورماه به میزبانی دانشگاه تبریز در تبریز برگزار می گردد. این کنگره با هدف ارایه دستاورد پژوهش های بنیادی و کاربردی مربوط به قارچ ها و موجودات قارچ مانند برگزار می گردد و […]

پنجمین کنگره قارچ شناسی ایران با شعار “قارچ ها برای زندگی بهتر و سیاره امن” از روز شنبه چهارم تا دوشنبه ششم شهریورماه به میزبانی دانشگاه تبریز در تبریز برگزار می گردد.

این کنگره با هدف ارایه دستاورد پژوهش های بنیادی و کاربردی مربوط به قارچ ها و موجودات قارچ مانند برگزار می گردد و محورهای آن عبارتند از:

  • رده بندی و فیلوژنی، فرگشت، ژنتیک، اکولوژی، فیزیولوژی، زیست شناسی
  • قارچ های بیمارگر(گیاه، حشرات، دام) اندوفیت، میکوریز، گلسنگ، تجزیه کننده، آبزی، خاکزی، جنگل
  • قارچ های خوراکی، دارویی، صنعتی، کنترل بیولوژیک
  • بیوتکنولوژی، متابولیت های ثانویه، میکوتوکسین ها، زیست پالایی
  • برگزاری کارگاه آموزشی

دوره های نخست تا چهارم کنگره قارچ شناسی در سالهای ۱۳۹۲ ، ۱۳۹۴، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ در دانشگاه گیلان، دانشگاه تهران، دانشگاه کردستان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار گردید و به دلیل همه‌گیری بیماری کووید۱۹، کنگره پنجم با دو سال تاخیر برگزار می شود.

علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر از جمله برنامه زمانی کنگره، خلاصه مقالات منتخب برای سخنرانی ها و پوسترها و همچنین کارگاه های آموزشی به وبسایت کنگره به نشانی اینترنتی https://imyc5.tabrizu.ac.ir/fa مراجعه نمایند.

.