خشک شدن یک چهارم درختان پارک ونکوور کانادا در اثر آفت و خشکسالی + فیلم
خشک شدن یک چهارم درختان پارک ونکوور کانادا در اثر آفت و خشکسالی + فیلم
حدود ۲۵ درصد درختان پارک استنلی در حال حاضر خشک شده اند یا در حال خشک شدن هستند. این درختان بر اثر آفتی به نام شب پره حلقه ای شوکران غربی از بین رفته اند.

یک چهارم درختان پارک معروف ونکوور کانادا خشک شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه سی بی اس، حدود ۲۵ درصد درختان پارک استنلی، پارک معروف ونکوور کانادا در حال حاضر خشک شده اند یا در حال خشک شدن هستند.

به گفته جُرج مَک لود، از گروه پارک و سرگرمی ونکوور حدود ۲۵ درصد درختان پارک استنلی در حال حاضر خشک شده اند یا در حال خشک شدن هستند.

این درختان بر اثر آفتی طبیعی به نام بید یا شب پره حلقه ای شوکران غربی (western hemlock looper) از بین رفته اند. این آفت در حالت عادی برای درختان یک یا دو سال مشکل ایجاد می‌کند، اما با توجه به اینکه پارک بسیار خشک است، چهارمین سال است که این حشره درختان پارک را نابود می‌کند.

جرج مک لود می گوید: تا جایی که ما می‌دانیم این پارک سابقه خشک شدن این همه درخت را ندارد.

این آبپاش‌های خودکار بخشی از راهبرد برای نجات درختان پارک اِستَنلی در ونکوور، کانادا هستند.

این تنها یک نمونه از وضعیت فوق العاده‌ای است که خشکسالی بریتیش کلمبیا در ۸۰ درصد این استان ایجاد کرده است. نواحی نارنجی یا قرمز احتمالاَ یا به طور قطع بر اثر رطوبت کم یا خشکسالی آسیب خواهند دید.

بویین ما، وزیر مدیریت حوادث غیرمترقبه بریتیش کلمبیا گفت: این وضعیت برخلاف همه خشکسالی‌هایی است که تا کنون در این استان وجود داشته است و به نظر من این هیولای خفته یک بلای طبیعی است که در حال حاضر با آن رو به رو هستیم و آثار آن بسیار بسیار جدی خواهد بود.

این نگرانی وجود دارد که رودخانه‌ها برای تخم ریزی ماهی‌های سالمون بیش از حد کم عمق و گرم شوند. نگرانی‌هایی هم در خصوص صنعت گردشگری وجود دارد. در شهر توفینو توفینو، هتل‌ها درپوش‌های وان حمام در اتاق‌ها را برداشته اند تا مسافران برای حمام کردن آب خیلی زیادی مصرف نکنند.

کَت توماس، عضو شورای شهر توفینو می گوید: به خصوص تابستان امسال میزان بارش‌ها تقریباً ۷۵ درصد کمتر از زمانی است که یک تابستان نسبتاً خشک داریم.

با این حال اگر بارندگی هم شدید باشد، مشکلات خاص خود را به دنبال دارد.

تام پایپکِر، از دانشگاه تامسون ریورز می گوید: در مناطقی که به خاطر خشکسالی یا آتش سوزی‌های جنگلی – که به طور عمده ناشی از خشکسالی است- درختان خشک شده اند و چیزی جز خاک باقی نمانده است، ممکن است با افزایش سیل رو به رو شویم.

بنابراین امکان بروز مجموعه‌ای از فاجعه‌ها وجود دارد که همگی به یکدیگر مرتبط هستند و موجب نگرانی، بی ثباتی و تغییر در استانی می‌شوند که تا همین حالا دستخوش بلایای طبیعی زیادی قرار گرفته است.

  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما