مزارع شهرستان بویراحمد در معرض خطر شیوع زنگ زرد گندم / کشاورزان باید مبارزه شیمیایی انجام دهند + فیلم
مزارع شهرستان بویراحمد در معرض خطر شیوع زنگ زرد گندم / کشاورزان باید مبارزه شیمیایی انجام دهند + فیلم

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم مبارزه شیمیایی با بیماری زنگ زرد تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حسین لایقی مطلق افزود: بر اساس بازدیدهای انجام شده توسط کارشناسان این سازمان، بیماری زنگ زرد گندم در مزارع مناطقی مانند دهستان های دلی اولاد مومن و […]

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم مبارزه شیمیایی با بیماری زنگ زرد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حسین لایقی مطلق افزود: بر اساس بازدیدهای انجام شده توسط کارشناسان این سازمان، بیماری زنگ زرد گندم در مزارع مناطقی مانند دهستان های دلی اولاد مومن و دشت روم، سپیدار و چیتاب از توابع شهرستان بویراحمد مشاهده شده است.

وی با بیان این که بیماری زنگ زرد یکی از مهمترین بیماری‌های قارچی گندم بوده و به صورت جوش یا تاول‌هایی به رنگ زرد مایل به نارنجی روی برگ‌ها و سپس نوارهایی در امتداد رگبرگ‌ها ظاهر می شود، گفت: کشاورزان در صورت مشاهده علائم نسبت به دریافت نسخه الکترونیکی از کلینیک های مجاز و تهیه سم از داروخانه های گیاهپزشکی دارای مجوز اقدام نموده و سمپاشی در مزارع را انجام دهند.

لایقی مطلق تاکید کرد: در صورت عدم سمپاشی توسط کشاورزان پس از مشاهده علائم، خسارات جبران ناپذیری به مزارع گندم شهرستان وارد خواهد آمد.

.

  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما